سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

به گفته مدیر پذیرش بورس تهران هم‌اکنون ۵ شرکت گروه صنعتی مینو، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پالایش نفت جی، فولاد کاوه جنوب کیش و نیز تأمین سرمایه امید که درج نماد در بورس را پشت سر گذاشته‌اند، در نوبت عرضه در بورس قرار دارند.

اسماعيل درگاهي، مدير پذيرش بورس تهران در اين زمينه گفت: در جلسات آتي تقاضاي پذيرش شركت ملي نفتكش ايران، ليزينگ پارسيان، ‌هاي‌وب و شركت‌هاي ديگر به تناسب آمادگي پرونده پذيرش مطرح خواهد شد.به گفته وي هم‌اكنون 5شركت گروه صنعتي مينو، ترانسفورماتور توزيع زنگان، پالايش نفت جي، فولاد كاوه جنوب كيش و نيز تأمين سرمايه اميد كه درج نماد در بورس را پشت سر گذاشته‌اند، در نوبت عرضه در بورس قرار دارند كه با كسب نظر سازمان بورس و اوراق بهادار و نيز اراده سهامدار عمده با عنايت به شرايط بازار، امكان عرضه دارند.

درگاهي افزود: به‌پرداخت ملت هم جزو شركت‌هايي است كه اراده براي عرضه آن از سوي سهامدار عمده وجود دارد، با وجود اين با عنايت به اينكه عمليات درج آن نهايي نشده است، تكميل مدارك و درج نماد در اولويت قرار دارد. وي افزود: بديهي است پس از درج نماد و افشاي كامل اطلاعات در سامانه كدال، با لحاظ شركت‌هاي متعدد آماده عرضه (ذكر شده در بالا) و لزوم انجام اقدامات بعد از درج، بورس تهران نسبت به ارائه مجوز عرضه براي شركت مذكور اقدام خواهد كرد.

درگاهي ادامه داد: شركت سرمايه‌گذاري برق و انرژي غدير با بيش از 21شركت زيرمجموعه در زمينه سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي نيروگاهي و نيز سوآپ برق و گاز با كشورهاي همسايه ازجمله تركمنستان و آذربايجان فعاليت دارد و يكي از هلدينگ‌هاي بزرگ صنعت برق كشور محسوب مي‌شود. سهامدار عمده اين شركت، شركت سرمايه‌گذاري غدير است كه پس از انجام اقدامات مربوط به درج نماد و افشاي اطلاعات الزامي در سامانه كدال، زمينه عرضه سهام شركت فراهم خواهد شد.

وي با بيان اينكه شركت مديريت صنعت شوينده توسعه صنايع بهشهر با شركت فرعي در زمينه سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي توليد مواد شوينده و بهداشتي ازجمله هلدينگ‌هاي بزرگ شوينده و بهداشتي كشور است، گفت: از شركت‌هاي شاخص اين صنعت مي‌توان به پاكسان، گلتاش و شوينده بهشهر اشاره كرد.

شركت‌هاي اين گروه با سهم بازار قابل توجه در زمينه توليد پودر، صابون، شامپو، خميردندان و ساير محصولات شوينده و نيز مواداوليه صنعت بهداشتي فعاليت دارد. درگاهي تصريح كرد: شركت سرمايه‌گذاري كاركنان گروه مپنا هم با سرمايه 1500ميليارد ريال به‌عنوان شركت سرمايه‌گذاري وابسته به گروه مپنا، در زمينه سرمايه‌گذاري در اوراق بهادار فعاليت دارد كه با انجام الزامات تعيين شده از سوي هيأت پذيرش و نيز گزارشگري روي سامانه كدال، امكان درج و در نهايت عرضه خواهد داشت.

کد خبر 362116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha