یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران از تصویب یک فوریت لایحه‌ای خبر داد که در صورت تصویب نهایی، شهرداری تهران 35 میلیارد تومانی را که برای اعطای وام ازدواج به صندوق داده بود، پس می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو دانشجو پس از پایان شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر که بدون حضور مستمع برگزار شد، با اشاره به حضور قالیباف شهردار تهران در این جلسه شورا، اظهار کرد: شهردار تهران با حضور در جلسه از لایحه دریافت بخشی از مطالبات سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از موسسه مالی اعتباری انصار ـ موضوع طرح پیوند آسمانی ـ دفاع کرد و اعضای شورا یک فوریت این لایحه را تصویب کردند.

وی با بیان این که شهرداری مبلغی را در اختیار صندوق انصار قرار داده بود، تا با این مبلغ نسبت به اعطای وام ازدواج اقدام کند، افزود: اکنون پس از گذشت چند سال از اعطای وام ازدواج به زوجین و بازپرداخت آن توسط وام‌گیرندگان، صندوق از باز پس دادن سهم شهرداری خودداری می‌کند.

دانشجو درباره دلایل این موضوع گفت:‌ در این لایحه یک فوریتی به دلایل این موضوع اشاره شده است و با توجه به این که این مبلغ قابل توجه و 35 میلیارد تومان است، شهرداری این لایحه را به شورا ارائه کرده و خواستار پس گرفتن این مبلغ شده است.

دانشجو یادآور شد: 35 میلیارد تومان سهم و آورده اولیه شهرداری برای اعطای وام ازدواج بوده که طبق قرارداد باید این مبلغ را صندوق انصار پس می‌داد که تاکنون پس نداده است.

به گفته وی در لایحه یک فوریتی تغییراتی در مفاد این قرارداد پیش‌بینی و به تمام ادعاهای طرف مقابل ـ صندوق انصار ـ نیز اشاره شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: این لایحه یک فوریتی در کمیسیون‌های سه گانه شورای شهر مورد بررسی قرار ‌گرفته و سپس در صحن علنی شورای شهر بررسی می‌شود.

وی گزارش ملاصالحی ـ مدیر عامل سازمان زیباسازی ـ درباره عملکرد و برنامه‌های آتی این سازمان را دیگر دستور جلسه شورا بیان و تصریح کرد: بر اساس گزارش مدیر عامل این سازمان، اعضای شورای شهر به این توافق رسیدند که سال آینده به بحث پیاده‌روسازی توجه بیشتری داشته باشند و این موضوع در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

دانشجو با اشاره به این که اولویت حرکت به وسایل نقلیه داده شده است، افزود: متاسفانه در تهران حرکت پیاده نظام‌مند نیست، بر این اساس شهرداری ماموریت پیدا کرد که کار عملی و جدی‌تر در این موضوع انجام داده و به تجربه‌های قابل استفاده پیاده‌روسازی خیابان ولی عصر (عج) نیز توجه کند.

به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، طلایی و زمانی به عنوان کارشناس جهت عضویت در کمیته راهبردی موضوع بند ب مصوب اصلاحیه مصوبه مجوز انتقال صنوف مزاحم و آلاینده شهر تهران به اراضی تالاب بهرام و سه نفر نیز به عنوان متخصص جهت عضویت در ستاد فناوری اطلاعات شهر تهران تعیین شدند.

کد خبر 39303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز