گروه شهری: شورای شهر تهران سعی دارد در هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس، ردیفی برای مترو در بودجه مشخص کند.

این موضوع به اواخر دوره مدیریت محمود احمدی‌نژاد در شهرداری تهران بازمی‌گردد، یعنی خرداد سال 84 او لایحه اختصاص ردیف خاص تأمین مالی مترو در بودجه سالانه دولت را به شورای شهر ارائه کرد.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پس از پایان هفتادمین جلسه شورا که بدون مستمع برگزار شد در این باره گفت: بررسی لایحه اختصاص ردیف خاصی در بودجه سالانه کشور جهت تأمین مخارج جاری و عمرانی شرکت مترو یکی از دستورهای جلسه شورا بود.

او تصریح کرد: با توجه به این که لایحه بودجه سال 87 دولت در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و از سویی دیگر به منظور کار کارشناسی بیشتر روی این لایحه قرار شد، این لایحه در جلسه آینده شورا مجددا در دستور کار قرار بگیرد.

این لایحه در حالی مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت که متعلق به خرداد ماه سال 84 بوده و شرکت متروی تهران به خاطر حذف سرفصل‌های ریز در بودجه سال 87 کشور و مشخص نبودن سهم متروی تهران از اعتبارات، مجددا خواستار بررسی و به جریان افتادن این لایحه شده است.

دانشجو نیز این موضوع را تأیید کرد که لایحه بودجه سال 87 کشور به صورت کلان و با سرفصل‌های کلی تنظیم شده و به موضوعات و اجزای اعتبارات نپرداخته است، بنابراین، این لایحه با توجه به نوع ساختار بودجه کشور مجددا مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت لزوم تصویب می‌شود و در غیراین صورت مصوبات قبلی شورا برای مترو که افزایش سهم دولت در اعتبارات این شرکت تا 80درصد پیشنهاد شده، کفایت خواهد کرد.

بررسی عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری

سخنگوی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعضای شورای شهر تهران، کارنامه عملکرد حوزه‌های مختلف مدیریت شهرداری تهران را مورد بررسی قرار می‌دهند.

او با اشاره به بررسی طرح الزام شهرداری به ارائه کارنامه معاونان، شهرداران مناطق و مدیران این سازمان به شورا در این جلسه، گفت: این طرح در جلسات گذشته شورای شهر تهران به پیشنهاد و امضای 3 عضو شورا ( شکیب، ابتکار و دانشجو) مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شده بود که کمیسیون‌های سه‌گانه در جلسه مشترک، آن را بررسی کنند.

بر همین اساس، جلسه‌ای در چهارم آذر ماه تشکیل و صورت جلسه‌ای تهیه و به شورای شهر تهران ارائه شد.

وی گفت: در این طرح پیشنهاد شده تا کمیسیون ویژه‌ای با حضور روسای کمیسیون‌های سه‌گانه شورا، معاون امور نظارت شورا و یک عضو دیگر شورای شهر تهران که مجموعا 5عضو شورا را شامل می‌شود، تشکیل شود تا این کمیسیون، عملکرد حوزه‌های مختلف مدیریتی شهرداری را بررسی کرده و نتایج بررسی‌ها را سالانه در پایان تیرماه به شورای شهر تهران ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به این‌که در این جلسه، برخی اعضای شورای شهر تهران به لحاظ انشایی و حقوقی به ماده واحده پیشنهادی ایراداتی وارد کردند، بنابراین مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، این ایرادها را بررسی کرده تا با اصلاحات و تغییرات جهت تصویب در جلسات آینده شورای شهر تهران مطرح شود.

وی افزود: محمد علی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پیشنهاد کرد، تا برای بررسی این طرح از نظرهای  استادان دانشگاه‌ها و صاحبنظران استفاده شود که اعضای شورا با این پیشنهاد موافقت کردند. وی یادآور شد: هنوز این طرح به رأی گذاشته نشده است.

کد خبر 41689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز