جواد عزیزی: مرد خلافکار برای کلاهبرداری از شرکت بیمه نقشه عجیبی طرح کرد.

این مرد با جعل مدارکی که نشان می‌داد خود و اعضای خانواده‌اش در یک تصادف مرگبار جان باخته‌اند، با تعدادی از کارمندان شرکت بیمه همدست شد تا نقشه کلاهبرداری 145 میلیون تومانی از بیمه را عملی کند. مدتی قبل گزارشی از سوی حراست یکی از شرکت‌های بیمه در استان بوشهر در اختیار پلیس قرار گرفت که از کلاهبرداری میلیونی یک مجرم حرفه‌ای از این شرکت حکایت داشت.
در این گزارش آمده بود:  مرد جوانی با تهیه مدارکی جعلی مبنی بر مرگ اعضای خانواده‌اش در یک تصادف، این مدارک را در اختیار تعدادی از کارمندان شرکت بیمه قرار داده و آنها نیز با پرونده‌‌سازی‌ و گزارش دروغین باعث شده‌اند شرکت بیمه  145 میلیون تومان به‌عنوان دیه به مرد جاعل پرداخت کند.

با دریافت این گزارش، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی بوشهر قرار گرفت و گروهی از کارآگاهان به دستور سرهنگ هوشمند شریفی- رئیس پلیس آگاهی بوشهر - مأموریت یافتند در بررسی‌های تخصصی، مرد جاعل و همدستان او را شناسایی کنند.
کارآگاهان در نخستین بررسی‌ها 2 نفر از کارمندانی که در ماجرای این کلاهبرداری نقش داشتند را شناسایی و دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره پلیس، در بازجویی‌ها مدعی شدند مدارک جعلی را از فردی به نام ناصر گرفته‌اند و این مرد پس از کلاهبرداری میلیونی از بیمه، 45 میلیون تومان به‌عنوان دستمزد به آنها پرداخت کرده است. با این اعترافات، تحقیقات برای دستگیری ناصرآغاز شد و مأموران با شناسایی مخفیگاه وی، مرد جوان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

کلاهبرداری مرد مرده
مرد جوان که در ابتدا مدعی بود در این کلاهبرداری نقشی نداشته، وقتی مدارک و شواهد پلیس را پیش روی خود دید لب به اعتراف گشود و به طراحی این نقشه عجیب اعتراف کرد.
وی گفت: یک ماه پیش با یک جاعل حرفه‌ای به نام حسن آشنا شدم و از همان زمان نقشه کلاهبرداری از شرکت بیمه مثل خوره به جانم افتاد.

وقتی نقشه‌ام را با حسن در میان گذاشتم او موافقت کرد کار جعل مدارک مورد نیاز را انجام دهد و به این ترتیب شناسنامه خودم و اعضای خانواده‌ام را در اختیار او قرار دادم، پس از آنکه حسن، مدارک فوت من و اعضای خانواده‌ام را به همراه کروکی صحنه تصادف جعل کرد، به سراغ تعدادی از کارمندان بیمه رفتم و با پیشنهاد مبلغی هنگفت به آنها، قرار شد یکی از دوستانم به‌عنوان تنها بازمانده خانواده‌ام مدارک جعلی را در اختیار این کارمندان قرار دهد و آنها نیز با پرونده‌سازی‌ و گزارش دروغین کاری کنند که شرکت بیمه 145 میلیون تومان به‌عنوان دیه پرداخت کند.

متهم ادامه داد: پس از اجرای این نقشه، در حالی که این مبلغ از سوی بیمه به حساب دوستم واریز شده بود، 45 میلیون تومان به کارمندان بیمه پرداخت کردم و بقیه پول‌ها را بین خودم و مردی که مدارک را جعل کرده بود تقسیم کردیم اما هنوز مدتی از این ماجرا نگذشته بود که پلیس مرا دستگیر کرد.

سرهنگ هوشمند شریفی با بیان این خبر گفت: پس از اعترافات متهم، کارآگاهان موفق شدند 11 نفر از کسانی که در این کلاهبرداری نقش داشته‌اند را دستگیر کنند و جست‌وجو برای دستگیری 7 متهم فراری پرونده ادامه دارد.

کد خبر 41581

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز