همشهری آنلاین: وزارت رفاه و تامین اجتماعی 20 میلیارد ریال برای ساماندهی کودکان خیابانی اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی این وزارتخانه، این اعتبار از محل بند"ب" تبصره 15، به سازمان بهزیستی کل کشور برای ساماندهی کودکان خیابانی اختصاص یافت.

کودکان خیابانی به افراد زیر 18 سال (دختر یا پسر) اطلاق می‌شود که برای بقای خود به کار و زندگی در خیابان مجبور هستند.

این اعتبار به منظور بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی، عرضه خدمات در زمینه های اجتماعی، آگاه سازی از سوءمصرف مواد مخدر و بیماری‌هایی همچون هپاتیت و ایدز به منظور ارتقای سلامت جسمانی، ساماندهی و در نهایت توانمندسازی کودکان خیابانی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، اختصاص یافته است.

بنابراین گزارش، این اعتبار فقط به مراکز سطح 2 (مراکزی که کودکان خیابانی را پذیرش و نگهداری موقت آنان را بر عهده خواهند داشت) اختصاص می‌یابد.

در این مراکز با عرضه خدمات مددکاری اجتماعی، معاینات بالینی، روانپزشکی و روانشناسی برای فراهم کردن هرچه سریعتر زمینه های جایگزینی و توانمندسازی آنان تلاش می شود.

روش عرضه خدمات در مراکز سطح یک (پایگاههای ثابت و سیار) به صورت تشخیص و ارزیابی اولیه وضع زیستی، فردی، خانوادگی، اجتماعی، روانی و رفتاری به منظور شناخت نیازهای کودک خیابانی است، اما عرضه خدمات در مراکز سطح 2 اقامت کوتاه مدت است که خدمات اولیه همچون اقدامات بهداشتی و معاینات بالینی، خدمات مددکاری اجتماعی و حقوقی عرضه می‌شود.

کد خبر 43426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز