جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران می‌گویند یک وسیله جدید ممکن است بروز حملات صرعی را پیش از آنکه باعث ناتوانی فرد شود، پیش‌بینی کند.

 به گزارش هلث‌دی‌نیوز این وسیله از یک شیوه درمانی موجود برای صرع به نام تحریک ‌کننده عصب واگ(VNS) را به کار می‌گیرد که در بیماران مصروعی که به داروی ضدتشنج پاسخ نمی‌دهند استفاده می‌شود.VNS با کاشتن یک دفیبریلاتور (یک وسیله تحریک‌کننده الکتریکی) زیر استخوان ترقوه برای تحریک عصب واگ چپ هر 5 دقیقه یک بار تعداد و شدت حملات تشنجی را می‌کاهد.

 تکنولوژی جدید VNS را با یک شناساگر ترکیب می‌کند که فعالیت مغز را برای پیش‌بینی حمله قریب‌الوقوع اندازه‌گیری می‌کند. هنگامی که این وسیله بروز حمله را حس می‌کند، VNS را فعال می‌کند به این امید که تشنج را قبل از آغاز آن مهار کند.

  
 این وسیله طوری طراحی شده ‌است که برای اندازه‌گیری الگوهای فعالیت مغز هر فرد قابل برنامه‌ریزی‌شدن باشد تا بتواند پیام‌های عصبی خاص هر فرد در مورد حمله قریب‌الوقوع را شناسایی کند.

 دکتر جان گوتاگ استاد بخش مهندسی برق و علوم کامپیوتر  در MIT در باره این وسیله گفت:"اگر ما بتوانیم مشخصات پیام‌های عصبی پیش از بروز حمله صرع در هر فرد خاص را بشناسیم، می‌توانیم شناساگری را بسازیم که در آن فرد خاص موثر واقع شود."


این وسیله جدید در شماره آگوست نشریه Epilepsy & Behaviorت توصیف‌ شده است.

کد خبر 4619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز