همشهری آنلاین: مجوز تاسیس اولین بازار خارج از بورس (OTC) توسط شورای‌عالی بورس صادر شد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، در جلسه اخیر شورای‌عالی بورس که در روز دوشنبه 20 اسفند برگزار شد، شورا ضمن موافقت با راه‌اندازی بازار خارج از بورس مقرر کرد در بازار خارج از بورس مزبور علاوه بر شرکت بورس اوراق بهادار و نهادهای مالی سهمی هم برای عموم مردم درنظر گرفته شود.

با این توضیح که 20 درصد سهام به شرکت بورس اوراق بهادار تهران اختصاص یابد، 60 درصد سهام به نهادهای مالی متقاضی شرکت در بازار خارج از بورس داده شود و 20 درصد الباقی سهام نیز از طریق عرضه عمومی واگذار شود.

بنابراین به‌منظور تحقق موضوع تشکیل بازار خارج از بورس، به‌زودی سازمان بورس از طریق جراید عمومی، اطلاعیه دعوت از متقاضیان را منتشر و مراحل راه‌اندازی و عملیاتی کردن امر را در دستور کار قرار خواهد داد.

تصویب دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی

از سوی دیگر دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای آتی درشرکت بورس کالای ایران منتشر شد.

اطلاع رسانی بورس اعلام کرد: در راستای اجرای بند2 مصوبه اول بهمن 86، شورای عالی بورس و اوراق بهادار به استناد بند4 ماده4 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 این دستورالعمل جهت راه‌اندازی و انجام معاملات قرارداد آتی به پیشنهاد شرکت بورس کالای ایران، در6 فصل، 52 ماده و 17 تبصره در تاریخ 19 اسفند 86، به تصویب هیأت‌مدیره سازمان بورس واوراق بهادار رسید.

کد خبر 46248

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز