مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

به مناسبت یک سال مانده به پایان عملیات عمرانی برج میلاد سیدرضا میرصادقی مدیرعامل یادمان سازه، فعالیت های پیش روی این مجموعه را در یک سال آینده بر شمرد.

میرصادقی با اشاره به اینکه هم اکنون فعالیت عمرانی برج در چند جبهه کاری دنبال می‌شود، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده اگرچه در حال حاضر ۱۴ روز تاخیر داریم، اما بطور قطع در مهرماه سال ۸۶ و همزمان با صفرشدن روزشمار برج میلاد، عملیات عمرانی این برج به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه با اشاره به پیشرفت در روند کار در تمامی بخش‌های مختلف برج میلاد افزود: پیمانکار تمام موضوعات برج میلاد تعیین شده است. معماری داخلی سازه راس و حتی مبلمان های داخلی پروژه طراحی نهایی شده است.

میرصادقی از تهیه انیمیشنی در مهرماه خبر داد و افزود: براساس این انیمیشن شمای کلی معماری داخلی برج ارائه می‌شود که براساس آن می‌توان تصویری کامل از معماری داخلی سازه راس برج را براساس کارهای انجام گرفته، تعریف کرد.

وی با اشاره به پایان ساخت برج در مهرماه ۸۶ گفت: این برج بلافاصله پس از پایان عملیات عمرانی، به بهره برداری نخواهد رسید و پس از زمانی حدود دو ماه که با استقرار گروه‌های مختلف بهره بردار، از جمله گروه های هنری - تخصصی و ... همراه است، برج میلاد به روی مردم گشوده خواهد شد.

میرصادقی از عملیات های در حال انجام خبر داد و افزود: با بالابری نهایی آنتن دکل برج میلاد در ۱۱ مهر، این انتظار می رود که در ۱۸ مهرماه برج میلاد به ارتفاع نهایی ۲/۴۳۵ متر برسد.

وی با اعلام بودجه ۶۰ میلیاردی که تا به امروز برای ساخت برج هزینه شده است، گفت: تا دی ماه ۸۴ برج میلاد پس از ۸ سال تنها ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از دی ماه سال قبل تا زمان پایان پروژه ۴۰درصد می‌باید پیشرفت فیزیکی داشته باشیم. بنابراین تصور می‌شود که تا پایان عملیات عمرانی حدود ۳۸ میلیارد دیگر هزینه شود.

میرصادقی از انعقاد قراردادهای متعدد برای خرید و نصب آسانسور، تامین حفاظ شیشه‌ای و رستوران گردان برج خبر داد و افزود: با وجود ریل گذاری آسانسورها در حال حاضر در حدود ۸ ماه دیگر اولین آسانسور دوقلو، آماده حرکت می‌شود. آسانسورهایی که با سرعت ۷ متر بر ثانیه حرکت می کنند و کیفیتی عالی و ایمنی بالایی دارند.

همچنین برای نصب نمای شیشه، به دلیل تعویق در عملیات عمرانی که در سالهای پیش اتفاق افتاد شرکت خارجی از انجام تعهد سر باز زد و بلافاصله شرکتی معتبرتر برای این منظور انتخاب و قرارداد با آن منعقد شد.

از سویی رستوران گردان برج، به پیمانکار اصلی برج واگذار شده است چون زمان ساخت و نصب آن در حدود ۱۰ ماه طول می‌کشد هم اکنون مراحل اولیه کار در حال انجام است.

کد خبر 4689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز