دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

نگار گاهی اوقات هیچ گریزی از کلی‌گویی و حرف‌های شعاری حتی در نشریه محلی نیست و برای اینکه به نتیجه‌گیری قابل قبولی برسیم باید از یکسری مقدمه‌های صغرا و کبرا بهره‌ببریم که شاید اصلاً در محدوده جغرافیایی محله نمی‌گنجد.

سعیدی

همشهری آنلاین- زکیه سعیدی:  ماجرای تازه‌ای نیست، حکایت رسانه و تأثیرگذاری آن است که باید از متن آن کارکردهای رسانه‌های محلی را شناسایی و برای رسیدن به اهداف این نوع رسانه‌ها برنامه‌ریزی کرد. اما خوب یا بد، این روزها رسانه‌های محلی، بیشتر کوچک‌شده روزنامه‌های سراسری هستند که محدوده جغرافیایی برای آنها اهمیتی ندارد، درحالی‌که ارزش خبری رسانه‌های محلی به محدوده جغرافیایی آن است و به تأکید استادان ارتباطات رقابت نشریات محلی با نشریات سراسری غیرحرفه‌ای و اصلاً هیچ محلی از اعراب ندارد. حال اگر همه این مقدمه‌چینی و تعصب را کنار بگذاریم باید اعتراف کنیم به‌رغم همه تلاش‌هایی که تاکنون در نشریات همشهری محله برای پوشش اخبار و گزارش‌های محله‌ای می‌شود خیلی اوقات خبرنگاران این نشریه محلی پایتخت دچار نوعی رقابت با نشریات سراسری می‌شوند که موجودیت این نشریه را زیر سؤال می‌برد. اما اگر منصفانه قضاوت کنیم این فقط خبرنگار نشریه محله نیست که خودش در رقابت بی‌تناسب و نادرست با نشریات سراسری می‌اندازد، چراکه کارکردهای مطبوعات محلی در کشور ما به‌درستی شناخته‌نشده.

مهم‌تر از همه اینکه حتی مسئولان محلی هم وقتی پای گفت‌وگو و گزارش تحلیلی به میان می‌آید چندان رغبتی به مصاحبه نشان نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند بیشتر فعالیت‌ها و اخبارشان پوشش داده شود، در حالیکه عمر مفید یک خبر فقط 3 دقیقه است و برای ادامه حیات رسانه آن‌هم هفته‌نامه به گزارش‌های تحلیلی و گفت‌وگوهای چالشی محلی بیشتری نیاز داریم. برای همین نه تنها برای ادامه حیات درست و منطقی خودمان به همکاری و حمایت بیشتر مسئولان نیاز داریم، بلکه از عموم شهروندان منطقه در همه گروه‌های سنی می‌خواهیم که خبرنگار افتخاری همشهری محله باشید، برای ما درباره امکانات و کمبودهای محله بنویسید، مستقیم با مسئولان سخن بگوید یا از قهرمانان محله و ظرفیت‌های محلی بگوید. در هر صورت سرقفلی صفحه 16 از آن شماست. حالا فرقی نمی‌کند می‌خواهید شعر بگویید یا خاطره‌ای شنیدنی از محله برایمان تعریف کنیدیا عکس‌های قدیمی و جدید محله‌تان را ارسال کنید. پس یک یا علی بگویید همین حالا دست‌به‌کار شوید. 
 

کد خبر 507925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha