افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت قطع برق در شیراز بود.

قطع برق

به گزارش همشهری آنلاین افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت قطع برق در شیرازبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت اصلی بروز حادثه آتش سوزی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک مکان شیراز و قطع گسترده برق در مناطقی از شیراز بود که با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی این آتش سوزی خاموش و برق مناطق وصل گردید.

حمزه روغنیان اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه پنجشنبه شب رخ داد و موجب گردید برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان شیراز قطع شود، علت اصلی آتش سوزی افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور در ایستگاه ملک مکان غرب شیراز و بروز آتش سوزی بوده است.

وی اضافه کرد: با ایجاد آتش سوزی در این ترانسفورماتور، و ایجاد اختلال در تامین برق، ترانسفورماتور مجاور نیز از مدار خارج گردید و موجب شد تا دامنه خاموشی گسترده‌تر گردد، و همکاران عملیاتی شرکت برق منطقه‌ای فارس و گروه‌های تعمیراتی از لحظات نخست بروز حادثه در محل ایستگاه حضور یافتند و بعد از خاموشی آتش سوزی کار راه اندازی ایستگاه و تامین برق با مدیریت بار شبکه انجام گرفت.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس افزود:برق در  ساعت‌های نخستین نیمه شب در کمترین زمان ممکن مجددا وصل شد.

انفجار و آتش سوزی پست برق اصلی در شیراز

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: انفجار و آتش سوزی یکی از پست های برق اصلی در خیابان توانیر موجب قطع برق در برخی نقاط شیراز شد.

 قانع مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به انفجار و آتش سوزی یکی از پست های برق اصلی در شیراز، در این باره اظهار کرد: این حادثه ساعت ۲۳ و ۲۱ دقیقه امشب در خیابان توانیر واقع در بلوار امیر کبیر به وقوع پیوست.

او با بیان اینکه خاموشی بخشی از شهر و صدای خودروهای امدادی موجب نگرانی برخی شهروندان شده بود، ادامه داد: هیچ جای نگرانی نیست و ایستگاه‌های ۱۷ و ۱۴ آتش نشانی شیراز به محل آتش سوزی اعزام شده و با اقدام سریع عملیات اطفاء انجام شد.

قانع افزود: علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: در حال حاضر به علت قطع برق، تعداد زیادی از شهروندان در آسانسور گرفتار شده اند که جای نگرانی نیست و امدادرسانی سریع و به موقع در حال انجام است.

او توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده قطع برق و گرفتار شدن در آسانسور، خونسردی خود را حفظ کرده و با مرکز ۱۲۵ تماس بگیرند.

قانع تصریح کرد: بر اساس اعلام همکاران اداره برق حدود یک ساعت دیگر برق به مدار بر می‌گردد.

مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد: این حادثه مصدومی نداشته است.

کد خبر 525491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha