همشهری آنلاین: چین در حالی بالاترین رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص می‌دهدکه تبلیغات نقش مهمی در این اقتصاد ایفا می‌کند

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، آمارها نشان می‌دهد هم اکنون صنعت تبلیغات تجاری در چین با رشد سی درصدی در سال رسیده است که بیشتر آن بر تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی متمرکز است.

تا سال 1979 هر گونه تبلیغات در چین ممنوع بود اما اکنون این مسئله از کنترل خارج شده است و به شکلی افسارگسیخته پیش می‌رود به طوری که صنعت تبلیغات در چین را نمونه‌ای از جستجو برای یافتن طلا در دنیای جدید توصیف می‌کنند.

کارشناسان برآورد می‌کنند ارزش تبلیغات تجاری در چین امسال به حدود سی و دو میلیارد دلار برسد.

پیش بینی می‌شود تا سه سال آینده چین جای ژاپن را به عنوان دومین بازار تبلیغاتی جهان بگیرد.

گرچه اکنون بیشترین تبلیغات تجاری در چین با تلویزیون است اما رشد تبلیغات اینترنتی سالیانه پنجاه درصد است که بزودی از تبلیغات تلویزیونی پیشی می‌گیرد

کد خبر 58310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز