چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
۰ نفر

پخش تبلیغات برنج‌های خارجی در بسته‌بندی‌های ایرانی به دغدغه برنج‌کاران تبدیل شده است، به گونه‌ای که آنها حتی خواستار عدم پخش این دسته از تبلیغات شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران در این زمینه می‌گوید: با توجه به اینکه فصل برداشت برنج آغاز شده و دغدغه کشاورزان در امر فروش بسیار زیاد است، پیشنهاد می‌شود پخش تبلیغات برنج‌های خارجی از صدا و سیما تا آبان ماه ممنوع شود.

رضا محسن‌پور که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: مسئولان باید تدابیری را بیندیشند تا زحماتی که کشاورزان از زمان کاشت، داشت و برداشت متحمل می‌شوند از بین نرفته و تضعیف نشود.

وی با بیان اینکه درآمد کشاورزان پاسخگوی هزینه‌هایشان نیست، گفت: اگر به همین منوال پیش برویم کشاورزان متحمل ضرر زیادی می‌شوند و زمین‌های خود را به خانه‌سرا تبدیل کرده و یا به عده‌ای از پولداران می‌فروشند.

محسن‌پور با بیان اینکه برنامه‌های تبلیغاتی که از صدا و سیما پخش می‌شود مشکلات خرید برنج کشاورزان را مضاعف‌تر ساخته است، افزود: از مسئولان ادارات بازرگانی، غله و تعاون روستایی و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در راستای بهینه‌سازی وضعیت کشاورزان تدابیری اتخاذ کنند تا دغدغه کشاورزان کمتر شود.

وی با بیان این نکته که متاسفانه برنج سال‌های گذشته در دست اغلب کشاورزان باقی مانده و هنوز این برنج‌ها به فروش نرسیده است و علاوه بر آن برنج جدید نیز به بازار عرضه شده است،‌در پیشنهادی از مسئولان خواست تا زمانی که برنج‌کاران شمال برنج خود را به بازار عرضه نکرده‌اند برنج خارجی در سطح کشور توزیع نشود و پخش تبلیغات برنج‌های خارجی از صدا و سیما نیز تا آبان ماه ممنوع شود.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران با بیان اینکه برخی از دلالان از این وضعیت سوءاستفاده می‌کنند، تصریح کرد: کشاورزان با کمبود نقدینگی مواجه هستند و مجبورند برای پرداخت هزینه‌های زندگی‌شان سریع‌تر برنج‌هایشان را به فروش برسانند که در این میان دلالان برنج نیز خود مشکلاتی را در کاهش قیمت خرید این محصول  ایجاد
می‌کنند.

کد خبر 87694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز