همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی گفت: با این که حدود یک‌سال به پایان برنامه چهارم توسعه باقی مانده، نیروی انتظامی 30 درصد از اهداف این برنامه جلوتر است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی افزود: در حال ورود به برنامه پنجم توسعه هستیم و در این برنامه، موضوعات امنیتی و سیاسی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به برنامه پنجم توسعه، باید احساس امنیت در جامعه ارتقا یابد و سالانه ده درصد کاهش تصادفات، 20 درصد کاهش معتادان و افزایش 80 درصدی درمان معتادان را شاهد باشیم.

سرتیپ احمدی مقدم با بیان این که برای رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه باید نیروی انتظامی ازخود چهره جدیدی نشان دهد افزود: استفاده از دانش و پژوهش های کاربردی، تقویت بعد فرهنگی و اجتماعی ناجا، مشارکت شهروندان در عرصه نظم و امنیت و استفاده از فن آوری های جدید از مهمترین اولویت های پیش روی ناجاست.

وی گفت: نیروی انتظامی توانسته است 50 درصد از جرایم خشن و بیش از ده درصد از جرایم خرد را کاهش و میزان کشف جرایم را نیز حدود 85 درصد افزایش دهد و این درصورتی است که همه کسانی که علیه ما توطئه کرده اند با شرایط بد امنیتی رو برویند.

سرتیپ احمدی مقدم با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: این مناسبت‌ها پیام صبر، انتظار و آمادگی برای رسیدن به اهدافی چون عدالت، رفاه عمومی و از بین رفتن ترس، تجاوز و ناامنی را به همراه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پاسداری و حفاظت از میهن اسلامی و ایستادگی در برابر خطرات از وظایف نیروی انتظامی است که باید به آن قوت بخشید.

سرتیپ احمدی مقدم ایستادگی و پافشاری برای دستیابی به انرژی هسته‌ای و قطع وابستگی‌ها را از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد، 30 سال در میدان های پرخطر در برابر دشمنان قدرتمند ایستادگی کرده است.

وی با بیان این که میدان نبرد با دشمنان پیچیده تر شده است گفت: دشمنان فهمیده‌اند که راه نظامی فایده‌ای ندارد بنابر این به فشارهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی روی آورده اند.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: باید درباره این تهدید‌ها، درک و آگاهی صحیح داشته باشیم و نیروی انتظامی امروز در برابر تهدید‌های فرهنگی و نرم افزاری باید آماده باشد.

سرتیپ احمدی مقدم افزود: خوشبختانه نیروی انتظامی پیشاپیش این تهدید‌ها را خنثی کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: توجه به معیشت کارکنان ناجا از اولویت‌های ماست که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه مشکل مسکن پرسنل نیروی انتظامی برطرف شود.

کد خبر 60137

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز