شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

در آستانه هفته پلیس، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس پلیس مبارزه با قاچاق اداره آگاهی در نشست‌های خبری جداگانه به تشریح دستاوردها و برنامه‌های این نیرو پرداختند

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم دیروز در نشست خبری گفت: شعار هفته ناجا « هدف من امنیت و آرامش توست» و در سال‌جاری تلاش شده تا  نیروی انتظامی تعامل بیشتری با مردم داشته باشد.

وی با اعلام اینکه از روز دوشنبه به‌طور رسمی 200 نمایشگاه تخصصی در کشور به مناسبت هفته ناجا افتتاح می‌شود، افزود: این نمایشگاه‌ها با موضوعات مشارکت اجتماعی، پلیس خدمتگزار و پیشگیری از جرم برپا می‌شود.

رئیس پلیس کشور ادامه داد: شعار روز اول هفته ناجا پلیس، اقتدارو امنیت اخلاقی است، روز دوم پلیس، پیشگیری و محله محوری، روز سوم پلیس، مردم و مشارکت اجتماعی ، روز چهارم پلیس، معنویت و ارزش‌ها، روز پنجم پلیس خدمتگزار ، روز ششم پلیس، جامعه و قانونمند و روز هفتم پلیس و فناوری نامگذاری شده است و همچنین تلاش شده مسئولان ناجا جلساتی با مساجد و مسئولان محلات داشته باشد.

احمدی مقدم اعلام کرد: در این هفته 125 نشست علمی و فرهنگی در جهت بررسی علت وقوع جرم برگزار می‌شود. همچنین 7 فیلم سینمایی نیز با مشارکت صدا و سیما در 7 شب پخش خواهد شد.

رئیس پلیس کشور همچنین از افتتاح 1743 شعبه راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور و روستاها خبر داد.احمدی مقدم  از رسیدگی به شکایات جرایم راهنمایی ورانندگی در مراکز پلیس +10 خبر داد و عنوان کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی در پایتخت اجرا می‌شود و افرادی که نسبت به تخلفات راهنمایی و رانندگی خود شکایت دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10  شکایت خود را مطرح کنند.

افزایش 26 درصدی کشفیات مواد‌مخدر

وی در رابطه با مقابله با سوداگران مرگ خاطرنشان کرد: طی 6 ماه گذشته پلیس توانسته 300 تن مواد‌مخدر را کشف کند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در رابطه با تعداد معتادان کشور گفت: آمار دقیقی از تعداد معتادان در دست نیست اما براساس تحقیقات به عمل آمده از سوی سازمان‌های مختلف وجود یک‌میلیون و 200هزار معتاد پیش‌بینی می‌شود که در این راستا اقدامات پلیس در جهت پاکسازی معابر از وجود معتادان، باعث کاهش این آمار شده است.

رئیس پلیس کشور همچنین از بسته شدن گلوگاه ورودی مواد‌مخدر و قاچاق انسان تا پایان سال‌جاری درمنطقه زابل خبر داد و تصریح کرد: 103 میلیارد تومان بودجه برای کنترل مرزهای کشور اختصاص یافته است که 47میلیارد تومان آن را به مرزهای سیستان و بلوچستان اختصاص داده‌ایم.

شهادت سربازان گروگان

وی در رابطه با وضعیت گروگان‌های حادثه سراوان گفت: سربازی که از سوی گروگانگیرها آزاد شده است از سلامت 7 نفر از گروگان‌ها خبر داده است و براساس شواهد ما فکر می‌کنیم تعدادی از گروگان‌ها به شهادت رسیده باشند.

برخورد پلیس  با  ورود  مشروبات الکلی

از سوی دیگر، به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی کشور، سرهنگ زمانیان رئیس پلیس مبارزه با قاچاق پلیس آگاهی در گفت‌وگویی به تشریح تلاش‌های پلیس آگاهی برای مقابله با پدیده قاچاق مشروبات الکلی پرداخت.

وی گفت: آمار به دست آمده از فرماندهی انتظامی سراسر کشور در 6ماه اول سال‌جاری حاکی از کشف 2 میلیون بطری و قوطی مشروبات الکلی است که این آمار نسبت به‌مدت مشابه سال قبل در حدود 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ زمانیان در ادامه با اشاره به مبادی ورودی محموله‌های قاچاق و نحوه فعالیت قاچاقچیان افزود: عمده مبادی ورودی مشروبات الکلی قاچاق به کشور مرزهای غربی به‌خصوص 3استان آذربایجان غربی‌، شرقی و کردستان است، در جنوب نیز استان هرمزگان بیش از سایرین با این پدیده درگیر است.

کاهش 40 درصدی سرقت‌های مسلحانه 

همچنین معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با اعلام کاهش 40 درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه گفت: مبارزه با سرقت‌های مسلحانه از جمله جرایمی است که با توجه مختصات ویژه آن، شخصیت مجرمان، استفاده از سلاح‌های گرم و بازتاب‌های حقیقی آن در جهت القای ناامنی به شهروندان، یکی از اهداف اساسی برخورد با جرایم خشن است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رجبی افزود: براساس بررسی انجام شده در پلیس آگاهی، میزان وقوع سرقت‌های مسلحانه در 6ماه اول سال‌جاری نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، نزدیک به 40 درصد کاهش نشان می‌دهد که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به انجام اقدامات پیشگیرانه با توجه به تاکید فرماندهی نیروی انتظامی در توجه به اصل پیشگیری، اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در چند مرحله و برخورد شدید پلیس آگاهی با مجرمان و باندهای سرقت از اواخر سال 86 تاکنون اشاره کرد.

کد خبر 64887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز