همشهری آنلاین: اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس به منظور تبادل نظر درباره چگونگی اجرای این طرح چهارشنبه (۲۳ مرداد) با رئیس‌جمهور دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور و وزیر امور اقتصاد و دارایی در این جلسه ابعاد طرح تحول اقتصادی را تشریح و چگونگی همکاری کمیسیون ویژه مجلس و کارگروه تخصصی طرح تحول اقتصادی را با نمایندگان بررسی کردند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در این نشست با تاکید بر ضرورت اجرای طرح تحول اقتصادی، خواستار نظارت مستمر بر اجرای طرح شد و گفت: ضرورت نظارت بر طرح‌های اقتصادی و مدیریت آن زمان‌بر است و نقطه پایان ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان این که دولت نقش کارشناسی مجلس را برای بهترشدن طرح تحول اقتصادی مهم می‌داند، تصریح کرد: همکاری مجلس و دولت برای اجرای بهتر این طرح یک ضرورت است.

وی افزود: طرح تحول اقتصادی اصلاحاتی است که همه روی آن توافق دارند و در این طرح بنا بر این است که طبقات پایین جامعه مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با بیان این که انرژی یک ثروت ملی است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی هدفمند کردن یارانه‌ها کاهش مصرف انرژی است و باید کارخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مصرف خود را با هدف کاهش تنظیم کنند.

دکتر احمدی‌نژاد در ادامه با طرح این پرسش که چرا دولت‌های قبلی طرح‌های بزرگ تحولی را اجرا نکردند، تصریح کرد: یکی از علل عمده آن این است که با شکل‌گیری فضاهای جانبی، مدیران اجرایی از ورود به طرح‌های تحولی منصرف می‌شوند. در چنین فضایی با طرح ایرادات گوناگون به قدری فضا برای کار مدیران سنگین می‌شود که بعضاً از انجام تحولات چشم می‌پوشند. علت دیگر هم این است که برخی افراد مسائل را به قدری پیچیده، مهم و ناشدنی جلوه می‌دهند که مدیران از ورود به اجرای طرح‌های تحولی هراسان می‌شوند؛ بنابراین دولت و مجلس باید مراقب باشند تا در اجرای طرح‌های تحولی چنین فضاهای کاذبی شکل نگیرد.

در این جلسه اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با تاکید بر این که اصل این طرح مورد وفاق است، خواستار همکاری بیشتر در جهت تکمیل و اجرای این طرح شدند.

شرکت‌کنندگان در این نشست هم‌چنین با تاکید مجدد بر مفید و ضروری بودن طرح تحول اقتصادی و به منظور تعمیق روابط دولت و مجلس برای اجرای مناسب طرح، مقرر کردند هر هفته جلسات مشترک کمیسیون ویژه مجلس با اعضای کارگروه تخصصی تحول اقتصادی تشکیل شود.

کد خبر 60564

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز