چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور خطاب به رئیس سازمان ملی جوانان گفت: از شما می خواهم دیدگاه‌های جوانان سراسر کشور را در خصوص نوشتن برنامه پنجم توسعه در قالب کارگروهی تهیه و به دولت ارائه کنید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در اجلاس جوان چهارشنبه (۲۳ مرداد) در محل قدیم مجلس شورای اسلامی، با استقبال از خواسته جمعی از جوانان برای ارائه نظرهایشان در خصوص تدوین برنامه پنجم توسعه افزود: حتی درخصوص طرح تحول اقتصادی از آقای علی اکبری می‌خواهم جزوه‌هایی را که در این زمینه تهیه شده است در اختیار تشکل‌های مختلف جوانان قرار دهد تا نظرهای خود را در این زمینه بیان کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه همه به ویژه جوانان باید اهداف خود را بسیار بلند انتخاب کنند تصریح کرد: انتخاب هدف و آرمان بلند خود نشان دهنده شخصیت فرد، بلندی همت و عمق نگاه و ایمان به آن آرمان است.

وی افزود: هر قدر آرمان‌ها بلندتر و افق‌ها دورتر باشد موفقیت، شکوفایی و خلاقیت بیشتر خواهد شد و جوانان باید از این ویژگی حداکثر استفاده را بکنند.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دستیابی به همه قله‌ها و آرمان‌های بلند را برای جوان امروز ایران اسلامی شدنی دانست و تصریح کرد: همین که فرد همه تلاشش را برای رسیدن به هدف خود بسیج، و در این راه با نیت الهی و خدایی تلاش کند، عین پیروزی است و اصلاً شکست در مسیر تعالی و مجاهدت در راه آرمان‌های الهی وجود ندارد.

 احمدی نژاد سقف پرواز انسان را نامحدود توصیف کرد و گفت: خدا بالاترین نقطه ممکن را برای انسان در نظر گرفته است، یعنی کنار خود؛ هر قدر از این نقطه هدف خود را پایین تر قرار دهیم خسارت است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در عین حال اعتقاد ما این است که تعالی و خدایی شدن انسان از درون جامعه و در ارتباط با مردم و از خلال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و مبارزه با زشتی‌ها و پلشتی ها به دست می آید و هیچ گاه ماحصل انزوا و گوشه نشینی نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ مانعی نمی‌تواند اراده نسل جوان ما را معطل کند گفت: جوانان ما می توانند در بالاترین عرصه ها حرکت کنند و اگر محذورات مصنوعی و غیرواقعی نبود، ما بیشتر اعضای کابینه را از همین جوان های 22 و 23 ساله قرار می‌دادیم.

وی افزود: البته جوانان هم باید خودشان به میدان‌ها وارد شوند و با سرعت بیشتر خود را به اثبات برسانند. رئیس جمهور در ادامه گفت: این دولت با همه وجود تا آخر پای آرمان ها ایستاده است و لحظه‌ای عقب نخواهد نشست.

 احمدی نژاد با تأکید بر اینکه ابتدا باید آرمان‌ها را به درستی شناخت و سپس بر آنها پای فشرد افزود: بدون پافشاری بر آرمان‌ها به هیچ یک نخواهیم رسید؛ این دولت و در رأس آن خودم حتی اگر همه شرق و غرب دست به دست هم دهند نه تنها سر سوزنی از مواضع جمهوری اسلامی عقب نخواهم نشست بلکه با اطمینان بیشتر به پیش خواهم رفت.

رئیس جمهور، انقلاب اسلامی را عامل جدا کردن صف میان ملت‌ها و قدرت‌های فاسد دانست و تصریح کرد: به فضل الهی و به لطف انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته که به امریکا سفر کردیم توانستیم به راحتی در بدنه اجتماعی آنها نفوذ کنیم و بدین صورت حقایق بیشتر و بیشتر متجلی شد.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز همه دنیا متوجه ایران است، گفت: به طور میانگین 80 درصد مردم دنیا از پیروزی‌های ایران شاد و از غم‌های آن غمگین می‌شوند و این مختص دنیای اسلام نیست بلکه در اروپا و آمریکا هم مردم چنین علاقه ای دارند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان افزود: کل ماجرای هسته‌ای از یک سو آزمایشی بود برای ما و از سوی دیگر بستری برای نمایان شدن هر چه بیشتر عزت ملت ایران و منفوری قدرت‌های جهانی فراهم کرد.

احمدی نژاد به گفتمان نظام سلطه در سال ۱۳۸۳ مبنی بر تعطیل کردن همه فعالیت‌های هسته‌ای حتی یو سی اف اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این سه سال اگر بنا بود به افق های کوتاه دل خوش کنیم نه تنها این مقدار سانتریفیوژ نداشتیم بلکه یو سی اف اصفهان را هم بسته بودند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع هسته‌ای ایران به بهانه‌ای برای به چالش کشیدن نظام ناعادلانه در جهان تبدیل شده است گفت: آنها تا یکی دو سال قبل می‌گفتند به ایران اجازه نمی‌دهند قدر تمند شود اما الان دغدغه آنها حفظ خودشان است.

وی افزود: چالش آنها با ایران از چالش بر سر تولد یک قدرت صالح، به چالش برای اثبات ناکارآمدی نظام کنونی جهان و نزدیک بودن نابودی آن تبدیل شد.

احمدی نژاد به اظهار نظرهای متفاوتی که در داخل و خارج از آغاز مطرح کردن مسئله هولوکاست بیان شد اشاره و تصریح کرد: پس از مطرح شدن این مسئله استادی در آمریکا وضع جامعه غرب را تحلیل کرد و نوشت ما همه امور مقدس را زیر پا گذاشته و فقط یک امر مقدس برای غرب در نظر گرفته‌ایم که آن هم موجودیت رژیم صهیونیستی و هولوکاست بود اما با مطرح شدن این مطلب و زیر سؤال رفتن آن، ایران ستون فقرات نظام مادی را هدف گرفت و آن را در هم شکست.

وی افزود: استادی هم در فلسطین اشغالی چنین اظهار نظر کرد: با زیر سؤال رفتن هولوکاست آخرین گاو مقدس ما کشته شد و فلسفه وجودی ما زیر سؤال رفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه جوانان باید از جوانی خود خوب استفاده کنند خطاب به ُجوانان حاضر گفت: وقتی از جوانی خود خوب استفاده کنید همچون امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، جوانی در شما نهادینه می‌شود؛ دیدیم که امام چگونه تا آخرین لحظه روحیه حماسی و امید خود را حفظ کرده بودند.

احمدی نژاد تأکید کرد: به طور قطع، آینده از آن شما جوانان ایران اسلامی خواهد بود و این بدان معنی است که اراده، آرمان‌ها و فرهنگ شما در جهان حاکم می‌شود.

رئیس جمهور از جوانان خواست بیش از پیش وارد صحنه شوند و به حضور خود در عرصه‌های مختلف سرعت بیشتری بدهند.

وی افزود: باید به دیگران و تجربه‌هایشان احترام بگذارید اما هیچ گاه نیز خود را کوچک تصور نکنید و با امید و اهداف بلند تلاش کنید.

در این نشست پیش از سخنان رئیس جمهور، رئیس سازمان ملی جوانان گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و چند تن از جوانان هم دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

در پایان هم رئیس سازمان ملی جوانان به نمایندگی از جوانان حاضر از سراسر کشور، لوح سپاس و تندیسی به رئیس جمهور تقدیم کرد.

کد خبر 60579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز