مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

پارک طبیعی هفت‌حوض مشهد در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی این شهر واقع شده که با ۵۷۰ هکتار وسعت، دارای مناظری چشم‌نواز و محیطی بکر و زیباست.  

هفت‌حوض مشهد

به گزارش همشهری آنلاین، هفت‌حوض به عنوان یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی و دیدنی‌های مشهد در میان کوه‌های خلج قرار گرفته و منطقه‌ای است با صخره‌ها، سنگ‌های صاف و صیقلی، هفت حوضچه طبیعی زیبا و مناظر جذاب طبیعی که در فصل بهار، گل‌های زیبای شقایق جذابیت این منطقه را دوچندان می‌کند.  

بعضی از هفت حوضچه‌ای که در این منطقه در امتداد هم در مسیری هزار و ۶۹۰ متری قرار دارند، به اندازه یک استخر کوچک هستند.  

آب از حوضچه اول به حوضچه بعدی و بعدی می‌ریزد تا به حوضچه آخر برسد، آب بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگ‌تر می‌ریزد و در بستر رودخانه مسیرش را ادامه می‌دهد.  

این پدیده طبیعی حوض‌ها بر اثر فرسایش شیمیایی توسط باران‌های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه‌های رودخانه «طرق» در ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.

در این منطقه نمونه گردشگری، طرح‌های فراوانی در دست احداث است که در این میان می‌توان به پروژه نخستین سافاری پارک حیات وحش ایران اشاره کرد که در محیطی جنگلی در کنار رودخانه در حال ساخت است.

آشنایی با منطقه گردشگری «هفت‌حوض مشهد»

آشنایی با منطقه گردشگری «هفت‌حوض مشهد»

تک حوض‌ها

بعد از عبور از پارک طبیعی هفت‌حوض که در امتداد هم قرار گرفته‌اند، تک حوض‌های بزرگی نیز وجود دارد. بکر و دست نخورده بودن این منطقه، پربازدید نبودن و سکوت عجیبی که در آن حکم فرماست، آرامشی عمیق را بوجود آورده و تنها صدای جریان آب، گوش‌ها را نوازش می‌دهد.

کوه‌های خلج

کوه‌های خلج در امتداد جاده خلج از جنوب شرقی این شهر آغاز می‌شود. کوه‌های خلج هم از جمله جاذبه‌های گردشگری هستند که در این منطقه قرار دارند، طبیعت‌گردان علاوه بر بازدید از پارک طبیعی هفت‌حوض، می‌توانند به کوه‌نوردی در کوه‌های خلج نیز بروند.  

آشنایی با منطقه گردشگری «هفت‌حوض مشهد»

دسترسی به پارک طبیعی هفت‌حوض مشهد

برای رسیدن به این پدیده زیبا در شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی باید به سمت کوه‌های خلج بروید. بعد از آن وارد شهرک سیدی و جاده خلج می‌شوید. پس از حدود ۳ کیلومتر گذر کردن از این جاده، به یک دو راهی خواهید رسید که در این حالت باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ را ادامه دهید تا به ورودی بوستان برسید و در ادامه بعد از حدود ۲ کیلومتر پیاده‌روی به هفت حوض می‌رسید.

آشنایی با منطقه گردشگری «هفت‌حوض مشهد»

آشنایی با منطقه گردشگری «هفت‌حوض مشهد»

آشنایی با منطقه گردشگری «هفت‌حوض مشهد»

کد خبر 624405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha