وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای ارمنستان را متهم کرد که به نظامیان باکو در مرز دو کشور، تیراندازی کرده است.

باکو، ایروان را به تیراندازی در مرز دو کشور متهم کرد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهر به نقل از تاس نوشت: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد که شلیک گلوله به مواضع نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرز این کشور، از ارمنستان رخ داده است.

در بیانیه وزارت خانه مذکور در همین رابطه آمده است: از ساعت ۱۶:۱۵ (به وقت محلی) ۱۵ نوامبر تا ساعت ۰۴:۳۰ (۰۳:۳۰ به وقت محلی) روز ۱۶ نوامبر، یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از انواع سلاح ‌های گرم با کالیبرهای مختلف به سمت برخی از مواضع نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

در ادامه بیانیه فوق آمده است که نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با اتخاذ تدابیر «مناسب» برای توقف تیراندازی، اوضاع را تحت کنترل درآوردند.

ارمنستان هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

پیشتر نیز «لیلا عبدالله‌وا»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، در سخنانی سیاست‌های رهبران ارمنستان را باعث ایجاد تنش در منطقه عنوان کرد و گفت که باکو در واکنش به تحریکات اخیر ایروان اقدامات مناسبی را انجام خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان افزود: هفته گذشته حدود ۶۰ نیروی مسلح ارمنستان در جاده منتهی به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه لاچین متمرکز شدند. نیروهای مسلح ارمنستان روز ۲۲ آبان ماه به مواضع ارتش ما در منطقه کلبجر تیراندازی کردند. تاکید می‌کنیم که نظامیان جمهوری آذربایجان وظایف رسمی خود را در سرزمین‌های تحت حاکمیت کشور انجام می‌دهند و مسئولیت اصلی تنش کنونی مستقیماً بر عهده ارمنستان است.

اظهارات فوق در حالی بیان شده بود که چند ساعت قبل از آن «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که نظامیان آذربایجان روز یکشنبه در یکی از مناطق مرزی به ارمنستان حمله کردند.

پاشینیان در همین رابطه در جلسه شورای امنیت این کشور، گفت که نشست‌ها و گفتگوهای متعددی را درباره تهاجم نیروهای آذربایجانی به خاک ارمنستان در یکی از مناطق شرقی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برگزار شده است.

وی همچنین افزوده بود که «آرشاک کاراپتیان» وزیر دفاع را از سمتش برکنار و «سورن پاپیکیان» معاون نخست وزیر را به این سمت منصوب کرد.

چند روز پیش از آن، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت آنچه «روز پیروزی در جنگ قره باغ» خواند، از آمادگی برای عادی سازی روابط باکو و ایروان خبر داده و در همین راستا، اجرایی شدن توافق سه جانبه قره باغ را امری مهم تلقی کرده بود.

کد خبر 637959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha