گروه بورس: دیوان عدالت اداری، برخلاف ادعای برخی روزنامه‌ها اعلام کرد، هنوز هیچ حکمی درباره ماجرای بانک پارسیان صادر نشده است.

به گزارش همشهری، برخی روزنامه‌ها اعلام کرده بودند، دیوان عدالت اداری، ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر عزل مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بانک پارسیان را نقض کرده است.
اما مسئولان دیوان عدالت اداری می‌گویند، عبدالله طالبی- مدیرعامل سابق بانک پارسیان- فقط شکایتی را در شعبه14 این دیوان مطرح کرده، در نتیجه دیوان عدالت اداری از سهامداران بانک پارسیان خواسته تا صدور رأی و مشخص‌شدن نتیجه این شکایت، برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده، برای تعیین هیات مدیره جدید را به تعویق اندازند.
بر همین اساس، علی تقوی، رئیس شعبه13 دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری تأکید کرد: در حال حاضر دادخواستی صادر شده و این دادخواست در حال رسیدگی است اما حکمی صادر نشده است.
قرار بود مجمع بانک پارسیان 28مهرماه با حضور سهامداران و نمایندگان حقوقی این شرکت برگزار شود اما به دلیل شکایت عبدالله طالبی به دیوان عدالت اداری، این دیوان در نامه‌ای به بانک پارسیان اعلام کرد تا ابلاغ رأی دیوان عدالت، نباید اقدامی انجام شود؛ در نتیجه مجمع بانک پارسیان برگزار نشد. در همین حال بانک پارسیان روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی به سازمان بورس اوراق بهادار اعلام کرد  دلیل برگزارنشدن مجمع، به حد نصاب نرسیدن سهامداران بوده است. از سوی دیگر خبرگزاری فارس هم روز گذشته به نقل از یک منبع آگاه از توافق گروه ایران‌خودرو برای معرفی 5عضو هیأت مدیره بانک پارسیان خبر داد.
این منبع آگاه با اشاره به برگزاری جلسه فوری مدیران شرکت‌های گروه ایران‌خودرو بعد از برگزارنشدن مجمع فوق‌العاده پارسیان گفت: مدیران گروه ایران خودرو بعد ازبرگزارشدن مجمع پارسیان بلافاصله گرد هم آمدند تا نسبت به معرفی 5عضو هیأت مدیره تصمیم‌گیری کنند.
این مقام آگاه گفت: گروه ایران‌خودرو با در دست داشتن 38درصد سهام بانک پارسیان و بر اساس توافقات انجام‌شده مجاز است که 5نفر از 7نفر اعضای هیأت مدیره بانک پارسیان را معرفی کند.
اخبار دریافتی خبرنگاران همشهری حاکی است: توافق نهایی برای انتخاب علی مرزبان (مدیرعامل ایساکو)، نوروزی (قائم‌مقام مدیر عامل ایران‌خودرو) و شیخی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سمند) انجام شده و رایزنی‌ها برای حضور اسدی و بهزادان برای باقی‌ماندن در ترکیب هیأت مدیره بانک پارسیان ادامه دارد.
این در حالی‌است که بهزادان(سرپرست کنونی بانک پارسیان) با عنوان کاندیدای اصلی احراز پست مدیرعاملی این بانک مطرح است. در شرایطی که تب‌وتاب انتخاب اعضای هیأت مدیره بانک پارسیان شدت می‌گیرد، شائبه‌هایی از گذشته، در خصوص حقیقی بودن هر 7عضو هیأت مدیره بانک پارسیان وجود دارد زیرا تاکنون سابقه نداشته که تمامی اعضای هیأت مدیره یک بانک، اعضای حقیقی باشند.
برخی سهامداران عمده، اعتقاد دارند تمامی اعضای هیأت مدیره این بانک در جهت اهداف مدیرعامل قبلی فعالیت می‌کردند. بررسی سوابق کاری اعضای هیأت مدیره بانک پارسیان نشان می دهد که 4 تن از این افراد در زمان مدیریت طالبی در شرکت گسترش صنایع ایران خودرو، سابقه همکاری نزدیکی با وی داشته‌اند و مدت‌ها در تعامل کاری نزدیک با طالبی بوده‌اند. این در حالی‌است که 2نفر دیگر از این اعضا نیز قبلاً از معاونان وی بوده‌اند. در واقع ترکیب هیأت مدیره این بانک به گونه‌ای چیده شده بود که کاملاً در اختیار مدیرعامل قرار بگیرد.سهامداران عمده بانک پارسیان می‌گویند نکته دیگری که هم‌اکنون در مورد بانک پارسیان وجود دارد، به‌دست آوردن «رأی‌های وکالت‌نامه‌ای» است. شنیده‌ها حاکی از آن است که در زمان تشکیل بانک پارسیان، از طرق مختلف وکالت‌نامه‌هایی از سهامداران اخذ شده است.
گمان می‌رود، این وکالت‌نامه‌ها که معادل 20درصد کل سهام بانک پارسیان برآورد می‌شود، هم‌اکنون در اختیار بهزادان یا طالبی قرار دارد. حال، موضوع اعتبار رأی‌های وکالت‌نامه‌ای، موجبات اعتراض سهامداران عمده بانک پارسیان را فراهم آورده است.
در حال حاضر به جز گروه ایران‌خودرو که 8/28درصد از کل سهام بانک پارسیان را در اختیار دارد، سرمایه‌گذاری تدبیر و صندوق نفت نیز با در اختیار داشتن حدود 18درصد کل سهام، از جمله سهامداران موثر در تعیین هیات مدیره بانک پارسیان به حساب می‌آیند.
کد خبر 6520

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز