گروه بورس: در حالی که 6ماه از عزل عبدالله طالبی مدیر عامل بانک پارسیان می‌گذرد، هنوز تکلیف مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره این شرکت مشخص نبوده و هیچ‌کس نیز در این زمینه حاضر به پاسخگویی نیست.

به دنبال ابطال معامله سهام بانک پارسیان در تابستان سال جاری و بازتاب گسترده رسانه‌ای آن، مدیر عامل بانک پارسیان عزل و از آن زمان تاکنون این بانک به سرپرستی محمدعلی بهزادان که پیش از این عضو هیأت مدیره این بانک بود، اداره می‌شود.

اداره این بانک توسط بهزادان در حالی صورت می‌گیرد که یک سرپرست به هیچ عنوان از اختیارات مدیرعامل برخوردار نیست، ضمن اینکه در حال حاضر هیچ‌کس حاضر به پاسخگویی درباره وضعیت مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این بانک نیست و سهامداران عمده این بانک به ویژه ایران‌خودرو (با 4نماینده) که موظف به معرفی نمایندگان خود هستند، در سکوت محض خبری به سر می‌برند.

در پاییز سال جاری به رغم اختلافات متعدد، مجمع عمومی این بانک برگزار شد و براساس تصمیمات مجمع قرار شد تا سهامداران حقوقی این بانک نسبت به معرفی نمایندگان خود اقدام کنند، اما به رغم گذشت 5 ماه از این زمان، هنوز این نمایندگان مشخص نشده‌اند.

در این زمینه نه سازمان بورس و اوراق بهادار و نه بانک مرکزی تاکنون واکنش خاصی نشان نداده‌اند.

کارشناسان معتقدند، چنین وضعیت سردرگمی برای یک بنگاه اقتصادی به ویژه بانک پارسیان به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور که 80هزار سهامدار دارد، بسیار مخاطره‌آمیز است.

براساس این گزارش، نمایندگان حقوقی این بانک باید پیش از معرفی نماینده خود برای عضویت در هیأت مدیره این بانک، فرد مذکور را به بانک مرکزی برای تعیین صلاحیت معرفی کنند.

آخرین اخبار غیررسمی که هنوز هیچ مرجع رسمی آن را تایید  نکرده، حاکی از آن است که چند تن از اعضای معرفی شده به بانک مرکزی برای عضویت در هیأت مدیره بانک پارسیان توسط این بانک تعیین صلاحیت شده‌اند. 

آخرین اخبار حاکی  است: از شرکت صندوق تامین آتیه کارکنان بانک تجارت ناصر سالار (قائم مقام مدیرعامل بانک تجارت)، از صندوق بازنشستگی پس‌انداز و رفاه صنعت نفت احمد میرمطهری (دبیر کل سابق سازمان بورس و رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی) و فردی به نام کاشف از شرکت توسعه اقتصادی نیک آثار توسط بانک مرکزی تایید صلاحیت شده‌اند، ضمن اینکه از نمایندگان گروه ایران‌خودرو هیچ خبری در دست نیست و تنها گمانه‌زنی‌ها بر این است که کاظمی (مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گسترش ایران‌خودرو و وزیر سابق رفاه) توسط بانک مرکزی تعیین صلاحیت شده است.

شنیده‌ها حاکی است: بانک مرکزی با انتصاب محمدعلی بهزادان به عنوان مدیرعامل این شرکت موافق است و به احتمال زیاد وی به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب خواهد شد.

این در حالی است که عبدالله طالبی همچنان رویای مدیرعاملی را در سر دارد و در تلاش است تا جایگاه مدیرعاملی خود را در بانک پارسیان دوباره به دست آورد. وی در این زمینه رایزنی‌هایی نیز با نمایندگان مجلس داشته است.

عرضه سهام

با آنکه وضعیت هیأت مدیره بانک پارسیان همچنان در هاله‌ای از ابهام است، روز گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار دو اطلاعیه جداگانه خبر از عرضه 112میلیون سهم بانک پارسیان در روز شنبه داد.

براساس این گزارش، شرکت «کنزاینوستنت» در این روز 62 میلیون سهم معادل 24/1درصد و یک فرد حقیقی 50 میلیون سهم معادل یک درصد از سهام پارسیان را به نرخ یک هزار و 800  ریال در روز شنبه عرضه خواهند کرد.

آخرین پیگیری به عمل آمده حاکی  است: براساس توافقات به عمل آمده قرار است تا صندوق تامین آتیه کارکنان بانک تجارت، صندوق بازنشستگی پس‌انداز و رفاه صنعت نفت و شرکت توسعه اقتصادی نیک آثار با جمع‌آوری این میزان سهام درصد سهام خود در بزرگترین بانک خصوصی کشور را افزایش دهند، اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص اهداف این معامله در دست نیست و مشخص نیست که این معامله در چنین شرایطی به چه منظور انجام می‌شود.

کد خبر 15682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز