گروه بورس: با گذشت 6 ماه از عزل مدیرعامل بانک پارسیان و ابطال معامله سهام این شرکت در بورس هنوز هیچ خبری درباره وضعیت هیأت مدیره این بانک در دست نیست.

با وجود انتشار اخبار گوناگون در باره تعیین صلاحیت برخی افراد به عنوان عضو هیأت مدیره پارسیان بانک مرکزی در روزهای اخیر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، هنوز هیچ فردی تأیید صلاحیت نشده و موضوع  همچنان در دست بررسی است.

بانک مرکزی در این اطلاعیه هیچ اشاره‌ای به دلایل طولانی شدن روند تایید صلاحیت افراد معرفی شده و زمان پایان بررسی‌ها نکرده است و طولانی شدن فرآیند انتخاب اعضای هیأت مدیره بانک پارسیان و پاسخگو نبودن هیچ یک از مسئولان در این خصوص 80 هزار سهامدار این بانک را نگران کرده است.

در حال حاضر 38 درصد از سهام پارسیان در دست 78 هزار فرد حقیقی و 62 درصد سهام این شرکت در دست 303 سهامدار حقوقی است ضمن این که هریک از سهامداران حقوقی این بانک نیز مانند صندوق بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، صندوق بازنشستگی، شرکت صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک تجارت، ایران خودرو و بسیاری از شرکت‌های دیگر، خود دارای صدها هزار سهامدار هستند که  منافع آنان نیز به سرنوشت این بانک گره خورده است.

این گزارش حاکی است: پیگیری‌های متعدد خبرنگار همشهری در روزهای اخیر به در بسته خورده و ظاهراً هیچ کس پاسخگو نیست.

در همین حال منابع خبری از ارسال نامه‌ای به مدیران مسئول در رسیدگی به پرونده تأیید صلاحیت هیأت مدیره بانک پارسیان در بانک مرکزی خبر می‌دهند که از آنان خواسته شده تا از هر گونه اظهار نظری در این خصوص پرهیز کنند. این افراد نیز با امضا کردن نامه فوق از اظهار نظر در خصوص وضعیت بانک پارسیان پرهیز دارند.

شنیده‌های دیگر حاکی است، یکی از دلایل تعویق در معرفی اعضای هیأت مدیره بانک پارسیان تمایل یکی از سهامداران عمده به فروش سهام پارسیان است. گویا این شرکت بزرگ به رغم دریافت وام از صندوق ذخیره ارزی همچنان با مشکل تأمین منابع مالی مواجه است و قصد دارد سهام پارسیان را بفروشد.

آخرین اخبار دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که پیش‌بینی سود هر سهم بانک پارسیان برای سال جاری در گزارش 9 ماهه به رغم تغییر برخی جزئیات عملکرد تغییر نکرده.

در نتیجه سازمان بورس نیز خواستار ارایه گزارش تکمیلی در خصوص جزئیات تغییرات این گزارش شده است اما به دلیل ارایه نشدن این گزارش سازمان بورس نیز بدون انتشار پیش‌بینی سود هر سهم و انعکاس آن به بازار سهام تنها آخرین اطلاعیه صورت‌های مالی میاندوره‌ای این بانک را بدون گزارش پیش‌بینی سود منتشر کرده است.

بانک پارسیان تا 15 اسفند ماه سال جاری موظف است گزارش تکمیلی خود را به همراه آخرین پیش بینی سود سال جاری و سال 86 را به اطلاع سازمان بورس و اوراق بهادار و سهامداران برساند، اما با مشخص نبودن وضعیت هیأت مدیره تکلیف تدوین این گزارش‌ها و همچنین چگونگی ارایه صورت‌های مالی به مجمع عمومی هنوز معلوم نیست.

کد خبر 16232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز