گروه بورس: مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری سمند از معرفی نمایندگان ایران‌خودرو در هیأت مدیره بانک پارسیان تا چند روز آینده خبر داد.

علی شیخی ،مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سمند در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر افزود: گروه ایران‌خودرو 8 نفر را برای تایید صلاحیت به بانک مرکزی معرفی کرده  و ظرف چند روز آینده وضعیت این افراد مشخص خواهد شد.

وی افزود: مدارک این افراد برای تعیین صلاحیت به بانک مرکزی ارسال شده و با توجه به سوابق کاری به نظر می‌رسد که صلاحیت همه آنها تایید شود.

وی با بیان اینکه 4 نفر از این افراد باید برای عضویت در هیأت مدیره بانک پارسیان معرفی شوند ،گفت: این افراد چهره‌های ناشناخته‌ای نیستند و از افرادی با سوابق کاری روشن تشکیل شده‌اند. بنابراین با فرض تایید صورت جلسه مجمع، تکلیف هیأت مدیره بانک پارسیان باید ظرف چند روز آینده مشخص شود، زیرا این بانک نمی‌تواند بدون حضور افراد حقیقی اداره شود و تعیین هیأت مدیره پارسیان نباید بیش از این طول بکشد.

به گفته شیخی افرادی که گروه ایران‌خودرو معرفی خواهد کرد ممکن است از کارشناسان ایران‌خودرو نباشند و حتی این امکان وجود دارد که افراد انتخاب شده از بین مدیران و متخصصان موجود در داخل بانک پارسیان و یا از مدیران و افراد شاغل در خارج از مجموعه ایران‌خودرو باشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سمند تاکید کرد: باید ترکیب بانکی در هیأت مدیره پارسیان حفظ شود یعنی اینکه 3 یا 4 عضو هیأت مدیره  دارای سوابق یا تخصص‌های مالی، بانکی یا بازار سرمایه باشند.

وی در خصوص وجود شایعاتی مبنی‌بر ثبت نشدن صورت جلسه مجمع عمومی بانک پارسیان به دلیل حکم دیوان عدالت اداری گفت: ایران خودرو به عنوان سهامدار عمده و براساس ماده 95 قانون تجارت حق دارد هر زمان خواست سهامداران را به مجمع دعوت کند، ضمن اینکه تصمیم ما برای برگزاری مجمع فارغ از تمام مسایل و حاشیه‌ای و صرفا براساس قانون و منافع اقتصادی ایران‌خودرو صورت گرفت.

شیخی تصریح کرد: بیش از 55 درصد سهامداران عمده با برگزاری مجمع موافق بودند علاوه بر این زمانی که ایران‌خودرو درخواست خود را برای برگزاری مجمع به هیأت مدیره بانک پارسیان ارایه کرد، هیأت مدیره بلافاصله با برگزاری مجمع موافقت و سهامداران را به مجمع دعوت کرد.

شیخی خاطر نشان کرد: اگر هیأت مدیره به هر دلیلی احساس می‌کرد برگزاری مجمع غیرقانونی است مجمع را برگزار نمی‌کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سمند تاکید کرد: حضور 90 درصد سهامداران در مجمع و شرکت 87 درصد از آنها در رأی‌گیری نشان می‌دهد ،مجمع با قاطعیت برگزار شده است. وی گفت: متاسفانه برخی سهامداران بنا به هر دلیلی آرایشان را خارج از صندوق به هیأت رئیسه دادند در نتیجه این آراء مورد قبول واقع نشد.

شیخی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری در مورد عبدالله طالبی مدیر عامل بانک پارسیان و اینکه آیا نباید تا مشخص شدن حکم وی برگزاری مجمع به تعویق می‌افتاد؟ گفت: فرض کنید حکم طالبی 2 سال دیگر صادر شود آیا باید تا آن زمان صبر کرد، آیا این حق سهامداران نیست که نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند، در این مدت تکلیف سهامداران چه می‌شود؟

به گفته وی روند رسیدگی به چنین پرونده‌هایی طولانی است و نمی‌توان انتظار داشت که تکلیف این پرونده به زودی مشخص شود علاوه بر اینکه این پرونده ابعاد مختلف سیاسی نیز پیدا کرده است.

شیخی تصریح کرد: اگر ما مجمع را برگزار نمی‌کردیم و در روند فعالیت بانک مشکلاتی بوجود می‌آمد از ما بازخواست می‌شد که چرا مجمع را برگزار نکردیم.

وی در خصوص احتمال ثبت نشدن صورت جلسه مجمع عمومی بانک پارسیان در اداره ثبت تاکید کرد: ما کار غیرقانونی انجام نداده‌ایم، بنابراین حتماً دادگستری نیز در زمان ثبت صورتجلسه به حق قانونی ایران‌خودرو توجه خواهد کرد و مقامات قوه قضائیه، اداره ثبت و دیوان عدالت اداری حتما به این مسایل توجه خواهند کرد.

کد خبر 8890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز