اسپیس‌ایکس دو پرتاب موشک پشت سر هم از فلوریدا را در روز شنبه (۲۹ ژانویه) به دلیل آب و هوای بد به تاخیر انداخت که این چندمین تاخیر این ماموریت‌ها در روزهای اخیر محسوب می‌شود.

اسپیس ایکس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، این شرکت امیدوار بود که یک ماهواره رصد زمین را برای ایتالیا عصر شنبه از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال فلوریدا در ساعت ۶:۱۱ بعد از ظهر به وقت محلی پرتاب کند، اما آب و هوای غیرقابل قبول مانع از پرواز شد. این سومین تأخیر به‌خاطر بدی آب‌وهوا در چند روز اخیر برای ماموریت اسپیس‌ایکس است که وظیفه پرتاب ماهواره FM۲ نسل دوم Cosmo-SkyMed (CSG-۲) را برای آژانس فضایی ایتالیا و ارتش آن کشور برعهده گرفته است.

اسپیس‌ایکس در به‌روزرسانی توییتر خود در اوایل روز شنبه به وقت محلی نوشت: «به دلیل مشکلات آب و هوا در فلوریدا که بر عملیات پیش از پرتاب تاثیر می‌گذارد، اکنون یکشنبه، ۳۰ ژانویه در ساعت ۶:۱۱ بعد از ظهر به وقت شرقی برای پرتاب برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

تاخیرها تاثیر موجی برای ماموریت‌های بعدی این استارت‌آپ فضایی متعلق به ایلان ماسک داشته است. آنها در حال آماده شدن برای پرتاب دسته بعدی ماهواره‌های اینترنتی استارلینک خود از مجتمع پرتاب ۳۹A در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا هستند که در نزدیکی ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال است. این ماموریت در ابتدا قرار بود بعدازظهر شنبه پرتاب شود، اما به دلیل تاخیر در پرتاب ماهواره ایتالیایی از جمعه به یکشنبه موکول شده است.

کد خبر 653605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha