گروه اجتماعی: هفته پلیس که با شعار «هدف من امنیت و آرامش توست» از 15 مهرماه آغاز شده با تشکیل 200 نمایشگاه تخصصی، میزگردها، جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی با استقبال گرم شهروندان مواجه شده است.

بنابراین گزارش، در یکی از این نمایشگاه‌ها که در پارک گفت‌وگوی تهران واقع در پل گیشا جریان دارد، پلیس کشور توانایی‌های خود را در زمینه مبارزه با جرایم جدیدی که در دنیای مجازی به وقوع می‌پیوندد به نمایش گذاشته است. [برنامه‌های هفته پلیس تشریح شد]

نحوه محافظت از حریم‌های شخصی و خصوصی، عکس‌ها، تصاویر و فیلم‌های خانوادگی، کارت‌های اعتباری، تلفن همراه  و صندوق پستی الکترونیکی از مواردی است که در این نمایشگاه در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

بررسی علل، عوامل و زمینه‌های فردی و اجتماعی 4جرم و بزه اول در کشور شامل فرار از خانه، اعتیاد، سرقت و خشونت، در قالب نمودار‌ها و تصاویر و همراه با شرح حال و چکیده سرگذشت پژوهی از مجرمان از جمله دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

ارائه مشاوره حضوری به شهروندان در زمینه نحوه مواجهه با انواع مسائل و مشکلات رفتاری، آسیب‌ها و بزهکاری‌ها و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی در زمینه امور خودرویی چون صدور گواهینامه و برگ عدم‌خلاف و نظام وظیفه و سربازی از جمله مواردی است که از سوی بازدید‌کنندگان نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفته است.

براساس این گزارش، اجرای زنده شیوه مبارزه پلیس امنیت با آدم‌ربایی، گروگانگیری، ترور و سرقت همراه با نمایش ادوات و تجهیزات مدرن سبک و سنگین پلیس از برنامه‌هایی است که از سوی جوانان با استقبال زیادی روبه‌رو شده است.

نمایشگاه دنیای مجازی و امنیت عمومی علاوه بر برنامه‌های مذکور هر روز شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی متعددی است، در برنامه امروز آن‌که از ساعت نه 30 دقیقه آغاز می‌شود، مسائل و موضوعاتی چون کلانتری مجازی، حفظ حریم مالکیت معنوی در دنیای مجازی، بیمه الکترونیکی، چالش‌ها و فرصت‌ها، محتوای الکترونیکی، آزمون الکترونیکی صدور گواهینامه، مهندسی فرهنگی در دنیای مجازی و امنیت فناوری اطلاعات در جامعه از سوی استادان و کارشناسان حوزه‌های مربوط مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 65376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز