طرح جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و افراد بی‌خانمان از معابر و بزرگراه‌های محدوده سیزدهمین تکه پایتخت در دست اجرا است.

جمع‌آوری معتادان

همشهری محله_ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳: باتوجه به کاهش دما و برودت هوا، این طرح مستمر در بزرگراه شهید یاسینی و سایر معابر این منطقه انجام می‌شود. شهردار منطقه ۱۳ دراین‌باره گفت: «در اجرای این طرح که با هماهنگی نیروی انتظامی، پلیس راهور و همکاری و مشارکت مرکز خدمات اجتماعی  انجام می‌شود، با شناسایی و جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب که موجب سلب آسایش عموم شهروندان می‌شوند، این افراد را جمع‌آوری و برای بهبود وضعیت تحویل کمپ ماده ۱۶، مراکز ترک اعتیاد، گرمخانه ها و ارجاع می‌دهند.»

«محمدهادی علی احمدی» شهردار منطقه۱۳ افزود: «با توجه به مهاجرت و معضلات اجتماعی، متاسفانه شاهد افزایش تعداد افراد نیازمند توجه هستیم که براین‌اساس، ساماندهی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در دستور کار قرار دارد. این میان افزایش امنیت روانی شهروندان و پاکسازی چهره شهر از معتادان متجاهر از اهداف طرح جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها است.»

مراکز ماده ۱۶ کجاست؟

مراکز بازپروری ماده ۱۶ برای افرادی است که به تهاجر رسیدند و فاقد سرپناه هستند. این مراکز توسط مراجع ذی‌صلاح تشکیل شده و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری یا همان شوراهای هماهنگی در هر استان پیگیر این موضوعات بوده و برآن نظارت دارند. شهردار منطقه۱۳ دراین‌باره یادآور شد: «با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، این طرح هر ماه و مستمر ادامه دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب یا بی‌خانمان در معابر از طریق سامانه ۱۳۷ و اطلاع‌رسانی به فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری در این فرایند مشارکت کنند.»

کد خبر 654110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha