فورد اعلام کرد فعالیت‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق درمی‌آورد که این موضوع بلافاصله اعمال می‌شود.

فورد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، این شرکت ۵۰ درصد سهام در فورد سولرز، سرمایه گذاری مشترک بین خودروساز آمریکایی و شرکت روسی سولرز را در اختیار  دارد.

فورد در بیانیه خود اعلام کرد: «با توجه به وضعیت، امروز به شرکای سرمایه‌گذار خود اطلاع دادیم که فعالیت‌های‌مان را در روسیه به حالت تعلیق درمی‌آوریم و بلافاصله تا اطلاع ثانوی آن را اجرایی می‌کنیم.»

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که فورد در اوایل روز سه‌شنبه به وقت آمریکا گفت که آنها عمیقا نگران وضعیت اوکراین هستند، اما تا آنجا پیش نرفته بودند که فعالیت خود را در سه شهر روسیه که این شرکت در آنها کارخانه دارد متوقف کند؛ یعنی شهرهای سن‌پترزبورگ، الابوگا و نابرژنیه چلنی.

در بخشی از بیانیه آمده است: «فورد به عنوان بخشی از جامعه جهانی عمیقا نگران حمله به اوکراین و تهدیدات ناشی از آن برای صلح و ثبات است. این وضعیت ما را وادار کرده است که عملیات خود در روسیه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهیم.»

این شرکت خاطرنشان می‌کند که آنها در سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی امور خود در روسیه را تعطیل کرده است، اما سرمایه‌گذاری مشترک باعث استخدام دست‌کم ۴۰۰۰ نفر شده است.

کد خبر 661051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha