شرکت هواپیمایی ژاپن (JAL) و شرکت هواپیمایی ANA اعلام کردند که به دلیل نگرانی‌های ایمنی در پی حمله روسیه به اوکراین، همه پروازهای خود را به مقصد اروپا و بلعکس از روز پنجشنبه لغو خواهند کرد.

هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، خطوط هوایی که معمولا از حریم هوایی روسیه برای پروازهای خود در اروپا استفاده می‌کنند، به تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌های هواپیمایی ملحق می‌شوند که در پی این بحران، پروازهای بین اروپا و شمال آسیا را لغو یا تغییر مسیر داده‌اند.

سخنگوی JAL به رویترز گفت: «ما به طور مداوم وضعیت را زیر نظر داریم، اما با توجه به وضعیت کنونی اوکراین و خطرات مختلف، تصمیم گرفته‌ایم پروازها را لغو کنیم.»

وب‌سایت ANA Cargo نیز اعلام کرد که تعلیق پروازها به دلیل احتمال زیاد عدم امکان پرواز بر فراز روسیه به دلیل وضعیت فعلی اوکراین بوده است.

خطوط هوایی اتحادیه اروپا و کانادا در واکنش به محدودیت‌های خطوط هوایی روسیه از حریم هوایی روسیه منع شده‌اند، اما ژاپن تا به امروز اعلامیه مشابهی ارائه نکرده است.

ANA و JAL حدود 60 پرواز در هفته از طریق حریم هوایی روسیه بین توکیو و لندن، پاریس، فرانکفورت و هلسینکی انجام می‌داده‌اند.

مسیرهای طولانی‌تر خطوط هوایی به هزینه‌های سوخت می‌افزاید و مقدار محموله‌ای را که می‌توان حمل کرد را نیز کاهش می‌دهد.

دردسرهای شرکت‌های هواپیمایی | ژاپنی‌ها پرواز نمی‌کنند، اما کره‌ای‌ها چرا

در عین حال پروازهای کره‌ای همچنان از آسمان روسیه برای تردد استفاده می‌کنند. طبق گزارش‌ها، خطوط هواپیمایی کره‌جنوبی (Korean Air) همچنان به کار خود در پرواز از روی روسیه به سمت اروپا و بلعکس ادامه می‌دهد.

کد خبر 661404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha