آخرین دستگاه فورد موندئو از خط تولید در کارخانه والنسیا خارج شد و بدین ترتیب، این شرکت به تولید این مدل در اروپا پس از ۳۰ سال پایان داد.

فورد موندئو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، یک مهندس تصویری از آخرین موندئوی تولید شده در اروپا را با پلاکاردی منتشر کرد.

«CD391»  نشان‌دهنده اسم رمز مدل است. فورد این خودرو را به‌عنوان اولین مدل واقعا جهانی خود توسعه داد. موندئو در آمریکای شمالی از نزدیک به دو سال پیش دیگر تولید نشده است و با وجود اینکه این مدل  از اروپا و آمریکا شمالی حذف شده‌اند، اما نسل جدیدی از آن در چین ایجاد شده است.

پایان فورد موندئو در اروپا | نسخه چینی به بازار می‌آید
آخرین موندئوی تولید شده در اروپا

در واقع، موندئو Mk5 که قرار است در ابتدای سال آینده در پرجمعیت ترین کشور جهان تولید شود، رونمایی شده است. گفته شده، هیچ برنامه‌ای برای فروش مدل اصلاح شده در جای دیگری وجود ندارد.

در مورد موندئو و تولیدش در اروپا نیز فورد توضیح داده که مردم چیز دیگری را ترجیح می‌دادند و به همین تولیدش متوقف شده است.

پایان فورد موندئو در اروپا | نسخه چینی به بازار می‌آید
طراحی چینی

مارک دیربورن یکی از سخنگویان شرکت فورد در این زمینه گفت: «در حال توسعه محدوده خودروهای سواری در اروپا برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر مشتریان هستیم و ما به سمت آینده‌ای تمام الکتریکی حرکت می‌کنیم.»

کد خبر 668279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha