شرکت تسلا امروز (پنجشنبه) رویدادی را به مناسبت افتتاح کارخانه ۱.۱ میلیارد دلاری خود در تگزاس برگزار می‌کند که به افزایش تولید خودروهای الکتریکی و باتری‌های حیاتی برای جاه‌طلبی‌هایش در رشد کمک خواهد کرد.

تسلا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این رویداد که "Cyber ​​Rodeo" نام دارد، پس از آن برگزار می‌شود که ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر این شرکت، هفته جاری بازار را با افشای اینکه ۹ درصد از سهام توییتر را خریداری کرده و به هیات این مدیره پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خواهد پیوست، غافلگیر کرد.

انتظار می‌رود در ترکیب با کارخانه جدید برلین، کارخانه آستین ظرفیت تولید سالانه این شرکت را دو برابر کند و به ۲ میلیون دستگاه خودرو برساند. تسلا اعلام کرد همچنین تولید خود را در کارخانه‌های کالیفرنیا و شانگهای گسترش خواهد داد. تسلا گفته است که انتظار دارد سالانه ۵۰ درصد افزایش تحویل در یک دوره چند ساله داشته باشد.

ست گلدشتاین، تحلیلگر مورنینگ استار، گفت: «همیشه احتمال بروز مشکلاتی در این مسیر وجود خواهد داشت.»

او در این رابطه افزود که تسلا در نهایت بر هر مشکلی که چندین سال پیش با تولید مدل ۳ صورت گرفت، غلبه خواهد کرد.

ماسک مراسم افتتاحیه را بزرگ‌ترین جشن روی زمین معرفی کرده است، اما یک مارشال آتش‌نشانی شهرستان تراویس گفت که تسلا به این شهرستان گفته است که حدود ۱۵۰۰۰ مهماندار خواهند داشت.

تسلا در ژانویه اعلام کرد که تحویل مدل Ys ساخت تگزاس مجهز به باتری‌های ۴۶۸۰ داخلی خود را تا پایان ماه مارس آغاز خواهد کرد، اما مشخص نیست که آیا این اتفاق افتاده است یا خیر.

انتظار می‌رود تسلا نسخه‌های با رده پایین‌تر و ارزان‌تر مدل Y خود را در کارخانه تگزاس تولید کند تا از رقابت رو به رشد رقبا جلوگیری کند. اخیرا گواهینامه‌هایی را از آژانس حفاظت از محیط‌ زیست ایالات متحده برای دو نوع جدید مدل Y خود دریافت کرده است؛ یکی با برد رانندگی ۳۹۲ و دیگری با برد ۴۴۹ کیلومتر که این در مقایسه با محدوده رانندگی ۵۳۱ کیلومتری مدل Y فعلی، ضعیف‌تر است.

بیشتر بخوانید:

تسلا تولید وانت‌های سایبرتراک را به دلیل کمبود قطعات به سال آینده در کارخانه به تعویق انداخته است.

بحران اوکراین نیز باعث افزایش هزینه‌های مواد و سوخت شده است که تسلا را مجبور کرد، دوباره قیمت برخی خودروها را روز چهارشنبه افزایش دهد.

کد خبر 668311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha