گروه شهری: شهردار تهران ضمن بازدید از طرح‌های منطقه 2، بوستان پرواز و مجموعه ورزشی پرواز، بوستان‌های شمس و شهید پاکنژاد و مولانا واقع در محدوده شهرک قدس و سعادت آباد را نیز افتتاح و از یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری واقع در محدوده سعادت آباد بازدید کرد.

به گزارش همشهری، محمدباقر قالیباف در این مراسم گفت: میانگین توسعه تونل مترو در گذشته 2 کیلومتر در سال بوده است یعنی 50 کیلومتر در طول 25 سال اما امسال قول دادیم هر سال 15 کیلومتر توسعه تونل و 15 کیلومتر بهره‌برداری از خطوط مترو داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: با اطمینان می‌گویم شهرداری تهران با رویکردی علمی و روحیه جهادی و همان فرهنگ دوران دفاع مقدس کارها را پیش می‌برد و در سطوح محلی نیز اینگونه است و شهرداری از سطح محلات به موضوعاتی مانند احداث پارک، مساجد، تعمیر مدارس و... توجه دارد که برخی از آنها نیز جزء وظایف ذاتی ما نیست.

وی افزود: شهرداری از سطح محلات تا طرح‌هایی مثل برج میلاد، تونل رسالت، تونل توحید، صدر - نیایش، گسترش تقاطع‌ها و احداث تونل آب‌های سطحی که بیش از 50 تا 60 کیلومتر در طول یک سال احداث می‌کنیم به این موضوعات توجه دارد.

شهردار تهران به توسعه مترو نیز اشاره کرد و گفت: میانگین توسعه تونل مترو در گذشته 2 کیلومتر در سال بوده است یعنی 50 کیلومتر در طول 25 سال اما امسال قول دادیم هر سال 15 کیلومتر توسعه تونل و 15کیلومتر بهره برداری از خطوط مترو داشته باشیم و این را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی‌یادآورشد: دغدغه ما این است که به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم چون از فردای خودمان خبر نداریم.

قالیباف  با اشاره به سالگرد شهادت حسین فهمیده او و دیگر شهدا و جانبازان را الگویی برای همیشه تاریخ و مردم این سرزمین خواند وتصریح‌کرد: آنها یاد گرفته بودند جز برای خدا به فکر چیز دیگری نباشند و اخلاص را سرلوحه کارشان قرار داده بودند و من و امثال من که با آنها همرزم بودیم باید این مسائل را سرلوحه خودمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز اگر ما می‌خواهیم در آبادانی و توسعه کشورمان به جایی برسیم راهی نداریم جز اینکه فرهنگ میدان جنگ را جاری کنیم که فرهنگ، حرف و گفتن و ریا نیست بلکه باید در نهاد و عمل و رفتار انسان باشد.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر هر دو مجموعه مدیریت شهری بوده و خدمت صادقانه و بی‌منت را به مردم افتخار می‌دانند، اظهار داشت: دوستانی که در سطوح بالای شهرداری فعالیت می‌کنند جز به خدمت به چیز دیگری نمی‌اندیشند و همه تلاششان این است که با دقت این کار را انجام دهند.

ساخت و ساز در تهران، منطبق بر طرح جامع

شهردار تهران همچنین در ادامه بازدید از منطقه 22 در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان‌هایی که براساس پروانه ساخت، ساخته می‌شوند در زیرساخت‌ها دچار مشکل نخواهند شد و ساخت و سازها در شهر تهران طبق روال طرح جامع ادامه پیدا می‌کند.

محمدباقر قالیباف با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: طبق روال طرح جامع کار ساخت و ساز در شهر ادامه پیدا می‌کند و ساخت و سازها به سمت نوسازی می‌روند.

همچنین هماهنگی و پیش‌بینی‌های لازم با شهرداری و سازمان‌های مربوطه از جمله آب، برق، گاز و تلفن نیز انجام شده و در این موارد هیچ نگرانی نداریم.

وی با بیان اینکه سومین دوره از سرکشی‌های امسال مناطق را به مناطق 1، 2، 4، 5 و 22 اختصاص داده‌ایم، یادآورشد: این مناطق با توجه به موقعیتشان در مورد بارندگی و برف زمستانی در اولویت قرار دارند.

شهردار تهران با اشاره به اقدام شهرداری در مورد وضعیت کارتن‌خواب‌ها با توجه به آغاز فصل سرما، اظهارداشت: سال گذشته هیچ کس در خیابان بر اثر سرمای زیر20 درجه فوت نکرد و امسال نیز در بحث اسکان کارتن خواب‌ها فعالیت‌هایی پیش‌بینی شده است و ما به‌عنوان شهرداری مکلف به اسکان آنها هستیم و در این زمینه مشکل خاصی نخواهیم داشت.

تبدیل رود‌دره‌های تهران به تفرجگاه

روز گذشته، شهردار تهران ضمن بازدید از رود دره فرحزاد و اقدامات انجام شده برای ساماندهی این رود دره گفت: در چند سال گذشته نه تنها از این رود‌دره‌ها استفاده نشده بلکه نا‌امنی، معضلات فرهنگی و حاشیه‌نشینی نیز در آنها ایجاد شده است که در یک برنامه وسیع این مناطق را به‌عنوان تفرجگاه برای استفاده شهروندان آماده می‌کنیم.

وی به دیگر رود‌دره‌های تهران و اقدامات انجام شده در آنها اشاره کرد و افزود: رود‌دره مقصودبیک هم‌اکنون آماده است و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

دارآباد نیز آماده بهره‌برداری است و عملیات ساماندهی فرحزاد نیز آغاز شده و امیدوارم رود‌دره‌های تهران در یک زمان بندی مشخص به تفرجگاه تبدیل و به شهروندان تحویل شود.

کد خبر 67039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز