شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: نوار شاخص بورس تهران اگر چه در میانه معاملات روز شنبه ۲۵ آبان (تا ساعت ۱۱:۵۰) صعودی بود، اما باز هم در پایان معاملات دچار افت ۱۹۰.۸۵ واحدی شد و به ۴۰ هزار و ۱۶۷ واحد بازگشت.

در این روز شاخص قیمت نیز که پیش از این به عنوان شاخص کل قیمت سهام یاد می‌شد بالاخره با کاهش خود، مرز روانی ۱۰ هزار واحد را شکست و ۴ رقمی شد.

بر این اساس شاخص قیمت در پایان معاملات ۲۵ آبان با افت ۴۷.۳۸ واحدی، روی ۹ هزار و ۹۷۳ واحد ایستاد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) نیز امروز با کاهش ۵۲ واحدی مواجه شد، اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۲۰.۳۸ واحد افزایش را در کارنامه امروز خود به ثبت رساند.

ایران ترانسفو، کاغذسازی کاوه و سایپا سه سهام پرطرفدار بورس تهران طی معاملات امروز بودند.

در این روز ۱۷۲ نفر برای خرید ۱.۵ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۸ میلیارد ریال و ۱۰۷ نفر برای خرید ۸۵۵ هزار و ۱۸۵ سهم کاغذسازی کاوه به ارزش ۶.۳ میلیارد ریال، برگه دستور خرید پر کردند.

ضمن اینکه ۴۱۸ نفر با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری امروز تقاضای خرید ۴ میلیون سهم شرکت سایپا را داشتند که در مجموع حدود ۶.۲ میلیارد ریال ارزش داشت. [مفاهیم: کارگزار بورس]

از سوی دیگر طی دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران،  دو هزار و ۲۸۰ دستور فروش برای ۱۷.۶ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۲۲۳.۷۴ میلیارد ریال صادر شد.

هزار و ۴۷۷ نفر هم امروز بیش از ۹ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۲۲۱ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

حجم عرضه سهام عرضه شده سرمایه‌گذاری امید نیز در معاملات امروز در حدود ۳۷ میلیون سهم به ارزش ۱۹۹ میلیارد ریال برآورد شد.

در معاملات بورس تهران در روز شنبه ۲۵ آبان، در مجموع ۵۹.۴ میلیون سهم به ارزش ۱۱۱.۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

کد خبر 68402

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز