شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

دنیای حیوانات، پر از راز و رمزهای شگفت‌انگیز است که ما آدم‌ها، چندان از آن سر در نمی‌آوریم. اما عکاسان در سراسر جهان، گاهی با شکار لحظه‌هایی از این موجودات بی‌زبان، تلاش می‌کنند به ما یادآوری کنند که زندگی فقط حق ما نیست و باید هوای دیگر موجودات طبیعت را هم داشته باشیم.

عكس

در این‌جا پنج تصویر برگزیده را خواهید دید که در چند هفته‌ی گذشته شکار شده‌اند.

1. ۹۵ درصد هندوانه از آب تشکیل شده است. انگار این موضوع را میمون‌هایی که در دهلی نو هم زندگی می‌کنند، می‌دانند و برای فرار از گرمای هوا و حفظ آب بدنشان، دست به دامن هندوانه شده‌اند.

عکس: Rajat Gupta

گشتی در دنیای حیوانات

2. عشق به فرزند، انسان و شیر و فیل و اسب نمی‌شناسد. حتی شیر مادر در پارک ملی نایروبی در کنیا هم، رفتاری عاشقانه با فرزندش دارد.

عکس: Boniface Muthoni

گشتی در دنیای حیوانات

3. لاک‌پشت غول‌پیکر گالاپاگوس، بزرگترین گونه‌ی زنده‌ی تیره‌ی سنگ‌پشت و دهمین جانور سنگین جهان است که گاهی حدود 200 سال عمر می‌کند. یکی از این گونه لاک‌پشت‌ها در باغ‌وحشی در غرب سوییس زندگی‌ می‌کنند. مادر، بیش از 100 کیلوگرم وزن دارد و وزن نر، حدود 180 کیلوگرم است. اما موضوع جالب، نوزاد زال یا بی‌رنگی است که در یازده اردیبهشت امسال از تخم بیرون آمد؛ اتفاقی که تاکنون  در مورد لاک‌پشت‌هایی که پوست تیره دارند، دیده نشده است. صاحب پاغ‌وحش معتقد است که عمر لاک‌پشت‌های زال، بیش از چند هفته نخواهد بود، اما امیدوار است که این نوزاد ۵۰ گرمی، عمر طولانی‌تری داشته باشد.

عکس: شرکت Getty Images

گشتی در دنیای حیوانات

4. لک‌لک‌ها، بلند پرواز و زیبا، نماد سعادت و خوشبختی‌اند؛ اما این‌جا در شهر گوآهاتی، در ایالت آسام کشور هندوستان، در میان تلی از زباله ایستاده‌اند تا روزی خود را به‌دست آورند.

عکس: Anuwar Hazarika

گشتی در دنیای حیوانات

5. بایا باف، گونه‌ای از پرنده است که  در سراسر شبه قاره‌ی هند و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. این پرنده، بیش‌تر به خاطر آشیانه‌های آویزان و به شکل برگردان بافته شده از برگ شناخته می‌شوند. این کلنی‌های لانه معمولاً روی درختان خاردار یا شاخه‌های نخل یافت می‌شوند و لانه‌ها اغلب در نزدیکی آب یا آویزان بر روی آب ساخته می‌شوند که درندگان به راحتی نمی‌توانند به آن‌جا برسند. این عکس از منظره‌ای در آجمر، در ایالت راجستان هند گرفته شده.

عکس: Himanshu Sharma

* انتخاب تصاویر از گاردین

کد خبر 687456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha