چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
۱۱ نفر

اگر رابطه خوبی با فرزندتان و به بازی‌ کردن هم علاقه‌دارید، می‌توانید آخر هفته به بوستان خیام بروید و با شرکت در جشنواره تابستانی پدر و فرزندی شرکت کنید و جایزه بگیرید.

بازي

همشهری آنلاین - پروانه بهرام‌نژاد:  جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه ۱۵ تیرماه شروع می‌شود و تا عصر روز جمعه هفدهم با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز گروه‌های برتر ادامه‌ خواهد داشت.

با قرار داشتن در فصل تابستان و اوقات فراغت، شادی و سرگرمی کودکان و نوجوانان است، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در قالب برنامه‌ای فراگیر در تهران، جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی با عنوان جشنواره «با بازی» را برگزار می‌کند که «پروانه دوستی» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید دراین‌باره می‌گوید: «این ویژه برنامه در بوستان‌های منتخب شهر تهران و در هفته‌های مختلف فصل تابستان برگزار می‌شود که فرهنگسرای امید نیز یکی از مجریان برگزاری این مسابقه در منطقه ۱۳ تهران است. این رویداد ورزشی این هفته در بوستان خیام مجاور فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.»
او می‌افزاید: «در این مسابقات، نوجوانان اوقات شاد و مفرحی را در کنار خانواده خود تجربه کرده و در قالب بازی و سرگرمی ارتباط بین آنان تقویت می‌شود. همچنین آموزه‌هایی ساده‌ در قالب این بازی‌های گروهی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

پدر و فرزندی در بوستان خیام بازی کنید
پروانه دوستی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امی

بازی و چالش

این برنامه ویژه دختران وپسران گروه سنی ۹ تا ۱۸ ساله تدارک دیده شده است که دوستی دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «غرفه‌های متعددی در این جشنواره وجود دارد که گروه‌های شرکت‌کننده در هر یک باید وارد یک بازی و چالش شوند. بازی‌های فکری، بومی، ورزشی، بازی‌های سرعتی چندگانه، فکری رومیزی، ورزش‌های زورخانه ای،گروهی بومی، اطلاعات عمومی، تیراندازی با کمان، تفنگ ساچمه‌ای و ...از جمله بازی‌های طراحی شده در این جشنواره است.»
او می‌افزاید: «همچنین گروه‌های شرکت‌کننده باید در غرفه‌های دیگری نظیر مشاوره پدر فرزندی و فروشگاه کتاب نیز حاضر شوند. در بخش جانبی این مسابقات، برنامه‌های شاد فرهنگی هنری دیگری نیز مانند برپایی استیج، اجرای موسیقی و.. تدارک دیده شده است.»

شیوه شرکت در مسابقه

شرکت در این مسابقه برای همه شهروندان آزاد است و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ درباره سایر شرایط حضور در این جشنواره می‌گوید: «نوجوانان باید همراه با پدرشان در این مسابقات شرکت کرده و وارد تعدادی بازی گروهی بومی، ورزشی و فکری‌ شوند که باید با دقت و تمرکز، بیشترین امتیاز را از هر بازی دریافت کنند. هر گروه، براساس کیفیت بازی خود، امتیازاتی را جمع‌آوری کرده و در پایان به برترین گروه‌های شرکت‌ جشنواره تابستانی بازی‌های بومی و ورزشی در عصر روز جمعه ۱۷ تیرماه اهدا خواهد شد.»

بوستان خیام در میدان امام حسین(ع)، تقاطع خیابان شهید منتظری و قرار دارد و علاقه‌مندان از ساعت ۱۷ تا ۲۰ می‌توانند با حضور در اینجا از برنامه‌های جشنواره پدرو فرزندی استفاده کنند. همچنین برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر عدد ۴۲ را به شماره ۰۲۱۹۶۶۵۰۰۰۰ پیام‌رسان واتس اپ ارسال کنند.

کد خبر 688426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha