گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در حالی فردا به قم سفر می‌کند تا در همایش سالانه تبلیغ حضور پیدا کند

 که مشاور وی در امور روحانیت از دیدار قریب‌الوقوع محمود احمدی‌نژاد با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید خبر داد.

خبر دیدار احمدی‌نژاد با مراجع تقلید و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیروز به شکلی مطرح شد که به‌نظر می‌رسید این دیدارها قرار است در جریان سفر عصر فردای رئیس‌جمهوری انجام شود در حالی که براساس کسب اطلاع خبرنگار همشهری تا لحظه تنظیم این خبر، مقدمات انجام این دیدارها در سفر فردای رئیس‌جمهوری فراهم نشده است و احتمالا این دیدارها به زمان دیگری موکول خواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهوری در امور روحانیت دیروز دراظهاراتی با تاکید بر احترام و ارادت اصولی رئیس‌جمهوری نسبت به روحانیت و مراجع، از پیگیری مقدمات سفری در آینده خبر داد که در آن احمدی‌نژاد با مراجع تقلید و همچنین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار خواهد کرد.

ناصر سقای بی‌ریا در گفت‌وگو با فارس، اعتقاد اصولی به روحانیت را از جمله نقاط قوت رئیس‌جمهوری و دولت نهم عنوان کرد و درباره برخی تلاش‌ها برای اختلاف افکنی بین رئیس‌جمهوری و روحانیت گفت: احترام و ارادت اصولی رئیس‌جمهوری به روحانیت و مراجع در اظهارنظرهای متعدد آقای احمدی‌نژاد موجود است و حتی ایشان در یکی از سفرهای استانی اخیر در دیدار با علما و روحانیون فرمودند که بعضی‌ها فکر می‌کنند روحانیت کمی مهم‌تر از دیگر مسائل است اما این فکر اشتباه است چون روحانیت و ائمه جمعه و جماعات جزو ارکان حاکمیت اسلام هستند و همه وظیفه تقویت آنها را دارند.

از سوی دیگر، عبدالله احمد بداوی، نخست‌وزیر مالزی در پایان سفر رسمی خود به تهران، با بدرقه رسمی رئیس‌جمهوری، ایران را ترک کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمد بداوی در پایان سفر رسمی خود به تهران و پس از دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های عالی‌رتبه کشورمان و امضای 3یادداشت تفاهم همکاری، با بدرقه رسمی احمدی‌نژاد، تهران را ترک کرد. 3یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های علمی و فناوری، مبارزه با مواد‌مخدر و تولید خودرو بین مقامات عالی‌رتبه 2کشور با حضور احمدی‌نژاد و بداوی به امضا رسید.

مقابله با تحریم‌های غیرقانونی

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی و از موضع دشمنی با ملت ایران انجام شده است، گفت:‌ ملت ایران نیز برای مقابله با این تحریم‌های غیرقانونی، اقدامات لازم را ساماندهی کرده است.

احمدی‌نژاد پس از به امضا رسیدن 3یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و مالزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص اینکه ایران برای مقابله با تحریم‌های گذشته و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها چه تدابیری را اتخاذ کرده‌ است، با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی و از موضع دشمنی با ملت ایران انجام شده است، اظهار داشت:‌ ملت ایران نیز برای مقابله با این تحریم‌های غیرقانونی، اقدامات لازم را ساماندهی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از این تحریم‌ها استقبال می‌کند و آن را تبدیل به یک فرصت برای پیشرفت کرده است، گفت: ما در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد، علم و فناوری در حال پیشرفت هستیم و دستاوردهای بسیار درخشان و روزافزونی داریم.

احمدی‌نژاد روابط ایران با سایر کشورها را رو به گسترش و توسعه خواند و افزود: ملت ایران زندگی عادی خود را دارد اما با انگیزه بیشتری نسبت به قبل برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند.

نخست‌وزیر مالزی هم امضای اسناد همکاری‌ها بین ایران و مالزی را زمینه‌ساز گسترش روابط همه جانبه دانست و گفت: آینده روابط 2کشور بسیار گسترش و تعمیق خواهد یافت.

بداوی با اشاره به اینکه 2کشور بیش از یک میلیارد دلار روابط تجاری و اقتصادی دارند، ایران را سومین طرف تجاری کوالالامپور در خاورمیانه عنوان کرد.

وی با اشاره به زمینه‌های مختلف توسعه روابط و گسترش مناسبات، امضای اسناد همکاری‌ها بین ایران و مالزی را زمینه‌ساز گسترش روابط همه‌جانبه و توسعه همکاری‌ها دانست.

سفر نخست‌وزیر مالزی در پاسخ به دیدار احمدی‌نژاد در سال 84 از کوالالامپور صورت گرفت. وی جمعه شب وارد اصفهان شده و عصر یکشنبه به تهران آمده بود.

کد خبر 71399

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز