عملکرد فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی در لیگ امارات تا اینجا قابل توجه بوده است.

فرهاد مجیدی

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازگشت فرهاد مجیدی به استادیوم الوصل، تجربه جذابی برای این مربی بود. او به‌عنوان بازیکن چند سال برای این باشگاه به میدان رفت و بازیکن بسیار محبوبی در بین هواداران الوصل به‌حساب می‌آمد.

فرهاد حالا در قامت سرمربی رقیب به این استادیوم برگشته و یک امتیاز مهم از الوصل گرفته است. این تساوی در حالی به‌دست آمد که تیم او تا دقیقه ۵۵، ۲‌گل از میزبان خورده بود و امید زیادی به بازگشت به مسابقه نداشت. با این حال، آنها ۲‌بار دروازه حریف را باز کردند و توانستند این شکست خارج از خانه را به تساوی تبدیل کنند. تیم مجیدی در این فصل، نتایج خوبی به‌دست آورده است؛ تیمی که در ۷‌مسابقه، ۳‌بار برنده شده و با ۲‌شکست، ۱۲‌امتیاز به‌دست آورده است. میانگین امتیازگیری الاتحاد کلبا با سرمربی جدیدش، فراتر از انتظار بوده است.

در مورد نخستین تجربه مربیگری برون‌مرزی فرهاد، نکات مهم دیگری هم وجود دارد. مثلا اینکه او کادر فنی‌اش در استقلال را حفظ کرده و با همان نفرات به فوتبال امارات رفته است. یا اینکه او همچنان به استفاده از دفاع ۳‌نفره باور دارد و به‌نظر می‌رسد فلسفه موردعلاقه‌اش در دنیای فوتبال را پیدا کرده است. و البته اینکه مجیدی همچنان استاد ساختن خطوط دفاعی قدرتمند به شمار می‌رود. تیم او بعد از الشارجه، دومین خط دفاعی برتر لیگ امارات را در اختیار داشته است؛ تیمی که اگر بتواند مشکل گلزنی‌اش را حل کند، به یک تیم بالانشین در جدول لیگ امارات تبدیل خواهد شد.

مربیگری در لیگ امارات، برای فرهاد مجیدی یک چالش بسیار جدی است. او در دوران بازی نیز، جدیت زیادی در این لیگ داشت و هرگز با این تجربه مثل یک توریست برخورد نمی‌کرد. مجیدی در نسل خودش، نخستین مربی فوتبال ایران است که یک پیشنهاد خوب خارجی را می‌پذیرد و خودش را از فضای امن فوتبال ایران خارج می‌کند. این تجربه نه فقط برای او، بلکه برای همه مربیان فوتبال ایران اهمیت دارد؛ چراکه اگر مجیدی در الاتحاد نتیجه بگیرد، رفته‌رفته میزان علاقه به مربیان ایرانی در لیگ‌های آسیایی بیشتر خواهد شد. او در این فصل، نماینده مهمی برای فوتبال ایران است؛ مردی که پس از بردن لیگ برتر بدون حتی یک شکست، چمدان‌ها را به مقصد ماموریت بعدی بست؛ ماموریتی که تا امروز برای او، خوب شروع شده است.

کد خبر 714697
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha