رییس‌جمهور کنیا پس از شکست فرانسه مقابل آرژانتین در فینال جام جهانی پیامی در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد که سروصدا به پا کرد.

ویلیام روتو

به گزارش همشهری‌آنلاین، فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل تیم ملی آرژانتین شکست خورد و نتوانست قهرمان شود. ویلیام روتو، رییس‌جمهور کنیا توییتی درباره  تیم فرانسه منتشر کرد که جنجال برانگیخت.

رییس جمهور این کشور آفریقایی نوشت: تبریک به آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی. تیم آفریقایی من (فرانسه) در جام جهانی بازی‌های عالی انجام داد.

این توییت چنان سر و صدا به پا کرد که بیش از ۱۶۰۰ پاسخ داشت که در میان آن‌ها چندین انتقاد برجسته بود.

این پست به این محدود نشد، زیرا عکسی از تیم فرانسه را نشان می‌دهد پانزده نفر از اعضای تیم ریشه آفریقایی دارند. در میان آن‌ها کیلیان ام‌باپه برجسته است که اجدادی از الجزایر و کامرون دارد. چهارده نفر دیگر عبارتند از: عثمان دمبله، اورلین شوامنی، کریم بنزما، ابراهیما کوناته، ژول کنده، استیو مانداندا، یوسف فوفانا، متئو گوندوزی، اکسل دیاسی، ویلیام سالیبا، دایوت اوپامکانو، ادواردو کاماوینگا و کینگزلی کومان.

کد خبر 729372
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    7 3
    فرانسه متقلب بازیکنان آفریقایی رو به سرقت میبرد و ادعاي قهرمانی میکند قهرمانی های فرانسه متعلق به آفریقا ست و ارزشی ندارد استعمارگری فرانسه‌ و انگلیس تمامی ندارد
    • مسعود IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
      4 0
      دوست گرامی سلام به شما. در جریان باشید ۲۵ بازیکن از ۲۶ بازیکن متولد فرانسه هستند و فرهنگ نژادی دنیای حاضر بسیار نسبت به ۵۰ سال پیش تغییر نموده است. ضمن اینکه فرانسه مشتمل بر ۱۵ سرزمین فرادریایی اغلب سیاهپوست هست که پس از دوران استعمار بر اساس همه پرسی با موافقت بالا هم اکنون هر یک استانی از جمهوری فرانسه محسوب می‌شوند.
  • مهندس IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    3 2
    واقعا حق داره! کجای این تیم، مال فرانسه بود؟؟ حتی اینجا هم استعمار گر و استثمار گرند.