همشهری آنلاین: پس از نزدیک به دو دهه انتظار اساسنامه جدید شرکت ملی نفت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

به گزارش شانا این اساسنامه که با تاکید رئیس جمهوری به منظور ارائه هر چه سریع تر به مجلس، در آستانه ورود به مجلس شورای است، تغییرات نهایی را در دولت سپری می کند و به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، اساسنامه شرکت ملی نفت و شرکت های تابعه آن به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

تنظیم اساسنامه جدید شرکت ملی نفت به سال گذشته برمی گردد، به طوری که به دنبال ناتمام ماندن اصلاح اساسنامه در دولت قبلی و با تاکید نمایندگان مجلس هفتم، سیدکاظم وزیری هامانه، وزیر نفت، سال گذشته اساسنامه جدیدی را تنظیم و به هیئت دولت تقدیم کرد و پس از آن کمیته ای ۵ نفره به ریاست معاون اول رئیس جمهور مسئول بررسی های بیشتر اساسنامه شدند.

این مهم، براساس قانون نفت مصوب سال ۱۳۶۶، اجرا شده است؛ چراکه در قانون نفت مصوب سال ۱۳۶۶، آمده است که وزارت نفت اساسنامه جدید شرکت ملی نفت و دیگر شرکت های تابعه را ظرف یک سال تقدیم مجلس کند.

مطابق نبودن اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با شرایط فعلی کشور، نبود نظارت همه جانبه بر وزارت نفت، حفظ اعتبار بین المللی، غیر قانونی بودن عمل به اساسنامه فعلی و روشن شدن رابطه دولت و شرکت ملی نفت ایران از جمله دلایل نمایندگان مجلس برای نپذیرفتن اساسنامه فعلی شرکت ملی نفت ایران به شمار می آید.

کد خبر 7408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز