همایش «سالک الی الله» با هدف تبیین سیره و اندیشه اخلاقی تربیتی و مهدوی آیت‌الله ناصری اصفهانی در مهرماه ۱۴۰۲برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در این همایش علمی و اخلاقی از امتیاز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام «ISC» بهره‌مند می‌شوند.

همايش سالك الی الله - آيت الله ناصري

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی؛ همایش «سالک الی الله» با هدف تبیین سیره و اندیشه اخلاقی تربیتی و مهدوی آیت‌الله ناصری اصفهانی در مهرماه ۱۴۰۲برگزار می‌شود. بنیاد علمی- فرهنگی هاد با مشارکت حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و دیگر نهادهای علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور، برگزاری این همایش را به عهده دارند. 

این همایش در سه محور کلی سیره و اندیشه اخلاقی، سیره و اندیشه تربیتی و سیره و اندیشه مهدوی در شهرهای قم  اصفهان برگزار خواهد شد. دبیر این همایش، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود معصومی ضمن اعلام این خبر افزود پیش نشست‌های تخصصی این رویداد در شهر تهران نیز برگزار خواهد شد.

همایش سالک إلی الله؛ تبیین سیره و اندیشۀ آیت‌الله ناصری اصفهانی در شهرهای قم و اصفهان برگزار می‌شود

آیت الله حاج شیخ محمد ناصری اصفهانی، درسال هزار و سیصد و نه در شهر دولت‏ آباد برخوار و در خانواده‌ای عالم متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را در نجف اشرف و در محضر بزرگانی چون آیت‏ الله شیخ‏ محمّد حسین دهاقانی، آیت‏ الله شیخ مجتبی ‏لنکرانی، آیت ‏الله حاج شیخ عبدالکریم کرونی اصفهانی، آیت‏ الله شیخ صدرا بادکوبه‏‌ای، آیت ‏الله حاج سیّد محمود شاهرودی، آیت ‏الله العظمی حاج سیّد ابوالقاسم خوئی و نیز ‏آیت ‏الله العظمی امام خمینی (ره) تکمیل کرد. 

ایشان  همچنین محضر اخلاقی – عرفانی زاهد و عارف نامدار مرحوم‏ آیت‏ الله آقا سید محمد کشمیری و آیت‏ الله حاج شیخ عباس ‏قوچانی وصی مرحوم علامه قاضی را نیز درک کرد و در بازگشت به اصفهان، بر اساس توصیه این اساتید، وقت خود را صرف تعلیم علمی و اخلاقی طلاب و مردم شهر نمود تا اینکه در شهریور ماه سال جاری به دلیل کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی، این عالم بزرگوار و معلم اخلاق را سالک الی اللهی نامیدند که وظیفه‌ی بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانست. 


علاقه‌مندان جهت آگاهی از عناوین هر یک از محورهای این همایش می‌توانند به سایت  www.hamayesh-naseri.ir مراجعه کنند و از امتیاز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام «ISC» نیز بهره‌مند شوند.

کد خبر 743838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha