همشهری آنلاین: مقامات فرودگاه هیتروی لندن مانع از آن شدند تا گیرت ویلدرس نماینده پارلمان هلند سازنده فیلم توهین‌آمیز ضد اسلامی(فتنه) وارد این شهر شود

نماینده پارلمان هلند که در فرودگاه لندن بازداشت شده بود به کشورش بازگردانده شد.

گیرت ویلدرس نماینده راستگرای افراطی پارلمان هلند و سازنده فیلم توهین امیز و ضد اسلامی فتنه روز پنج شنبه در بدو ورود به انگلیس و در فرودگاه هیتروی لندن بازداشت شد. منابع اگاه در وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کردند ویلدرس امشب این کشور را به مقصد هلند ترک کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس ضمن تائید این موضوع از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دولت انگلیس ویلدرس را یک عنصر نامطلوب می‌داند و مقامات اداره مهاجرت این کشور امروز مانع از آن شدند که وی وارد خاک انگلیس شود.

این در حالی است که پیم والدک Pim Waldeck سفیر هلند در لندن برای استقبال از وی به فرودگاه آمده بود ولی مسئولان فرودگاه بلافاصله پس از فرود هواپیمای حامل وی، او را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، مقامات انگلیس پیش از این به وی هشدار داده بودند که وی به دلیل اظهارات ضد اسلامی‌اش، حق ورود به خاک انگلیس را ندارد زیرا وی تهدیدی برای امنیت عمومی است.[ویلدرس؛ اسلام ستیز حرفه‌ای]

موضع هلنددر قبال بازداشت ویلدرس
 
دولت هلند از دستگیری گیرت ویلدرس در فرودگاه لندن اظهار تاسف کرد.

سابقه موضوع: [اعتراض ایران به اقدام ضداسلامی نماینده هلندی]، [واکنش‌جهانی علیه فیلم ضد اسلامی نماینده افراطی هلند]، [انتقاد دبیرکل سازمان‌ملل از نماینده افراطی پارلمان هلند]، [ابراز تاسف اتحادیه اروپا]

دولت هلند از اینکه گرت وایلدرس - نماینده راست افراطی این کشور - در فرودگاه هیتروی لندن بازداشت شده است اظهار تاسف کرد.

کریستف پرومرسبرگر Christof Prommersberger سخنگوی وزارت امور خارجه هلند گفت کشورش از این تصمیم متاسف است.

وی افزود ما عقیده داریم هر یک از نمایندگان پارلمان هلند باید بتوانند در آزادی کامل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفت و آمد کنند.

وی افزود انگلیس نیز مثل هلند حق دارد از ورود افراد بنا به دلایل امنیتی جلوگیری کند اما در چنین موردی ما نمی‌توانیم این برخورد را بپذیریم.

خبرگزاری فرانسه افزود وایلدرس قرار بود در مراسم نمایش فیلم خود در مجلس اعیان انگلیس شرکت کند

کد خبر 75189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز