همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام نماینده مجلس هلند در نمایش فیلمی توهین آمیز و ضد اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ حسینی در این باره گفت: با وجود پی‌گیری‌های جمهوری اسلامی ایران، شماری از کشورهای اسلامی و همچنین مسلمانان مقیم هلند در چند هفته گذشته برای جلوگیری از نمایش این فیلم تحریک‌آمیز و ضد اسلامی، متاسفانه با کمک و حمایت یک سایت ویدیوئی مستقر در انگلیس این فیلم به نمایش گذاشته شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که این اقدام با فاصله کوتاهی از نمایش کاریکاتورهای توهین‌آمیز دانمارکی صورت می‌گیرد؛ افزود: اقدام زشت نماینده مجلس هلند و موسسه انگلیسی در پایان هفته وحدت حاکی از تداوم خباثت و کینه عمیق این گونه اتباع غربی علیه اسلام و مسلمانان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با هشدار در باره عواقب این گونه اقدامات تحریک آمیز، ممانعت و مداخله هر چه سریع‌تر دو دولت هلند و انگلیس و نیز اتحادیه اروپا برای پایان دادن به نمایش این فیلم توهین‌آمیز، ضد اسلامی و ضد فرهنگی را خواستار شد.

حسینی همچنین از این گونه کشورهای غربی احترام بیشتر به شعارهای مورد ادعای آنان به ویژه رعایت اصول اولیه حقوق بشر و ارزش‌های بیش از یک میلیارد مسلمان را خواستار شد.

کد خبر 47230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز