همشهری آنلاین: سومین المیپاد فرهنگی ورزشی رهایی، با حضور ده​ها تیم ورزشی از جمعیت تولد دوباره که ورزشکاران آن متشکل از افرادی بودند که به تازگی از دام اعتیاد رها شده​اند، نهم اسفند به میزبانی شهرداری تهران در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار شد.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در این مراسم در جمع هزاران نفر از اعضای جمعیت خیریه تولد دوباره وخانواده​های آنان گفت: حدود هفت سال پیش که در نیروی انتظامی با دکتر فروهر تشویقی - موسس جمعیت خیریه تولد دوباره - آشنا شدم و نشست صمیمانه ای با ایشان برگزار کردیم ، این تصمیم گرفته شد تا با معضل جدی اعتیاد که امروز به دلایل مختلف در کشورمان به وجود آمده است مبارزه کنیم و سعی کنیم تا به مجموعه ای که برای ترک اعتیاد آغاز به کار کرده است کمک کنیم تا با قوت و قدرت کار خود را ادامه دهد.

وی افزود: امروز وقتی این مجموعه را میان این جوانان و خانواده های آنان دیدم ، خدا را شکر کردم ، چراکه اینان بخشی از جامعه هستند که با همت خود و تلاش این مجموعه توانستند در مسیر اصلی زندگی قرار گیرند و بتوانند فعالیت کنند.

شهردار تهران باتاکید بر این که حرکت ابن مجموعه بزرگ باید پر سرعت تر از گذشته ادامه پیدا کند ، خطاب به اعضای جمعیت تولد دوباره خاطر نشان کرد : شما داشتن و ایمان و معنویت را در درون خود تجربه کردید و باید آن را تقویت کنید ، ضمن آن که برای این کار بزرگ ، اراده ای قوی و آهنین داشتید و در برابر این کار ما نیز وظیفه داریم شرایط مناسب برای رهایی را چه در زمان رهایی و چه بعد از آن برای شما فراهم کنیم.

قالیباف تصریح کرد : قول می دهم تا روزی که در این کشور هستم در هر مسئولیتی که باشم ، حتی به عنوان یک شهروند در خدمت شما باشم و برای فراهم کردن این شرایط از هیچ تلاشی دریغ نکنم تا بتوانیم در آینده این کار را بهتر و محکم​تر پیش بریم.

وی ابراز امیدواری کرد این کار که از تهران آغاز و در سایر نقاط کشورادامه یافته است ، با قدرت بیشتر ادامه یابد​. 

همچنین مصطفی آجرلو، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران ، نیزدر این مراسم با بیان این که مهمترین ویژگی شرکت کنندگان در این مراسم بازگشت به زندگی و تغییر نگرش آنان به جهان است، گفت: واژه رهایی یعنی بازگشت به زندگی مجدد و آزاد شدن از نفس اغواگر و این جشن به مناسبت تقدیر کسانی برگزار شده است که توانستند از دام اعتیاد رها شده و با کشیده شدن به سمت ورزش ، طعم خوب زندگی را بچشند.

وی افزود : خطر بازگشت همیشه وجود دارد مگر با ورزش ، چرا که این کار اراده شما را تقویت می کند و به دنبال آن سلامتی را در جامعه گسترش می دهد و شهرداری تهران خوشحال است که با همکاری جمعیت تولد دوباره امروز میزبان سومین المیپاد فرهنگی ورزشی رهایی است.

آجرلو خطاب به ورزشکاران این المپیاد اظهار کرد: آرزو می کنم زندگی سراسر خیر و با برکتی را طی کنید و هرگز به آن تلخی اغواگر رجوع نکنید و از شهردار تهران نیز به دلیل همراهی در این راه تشکر می کنم و امیدوارم این المپیاد سال های اتی نیز به خوبی و هرچه بهتر برگزار شود.

بر اساس این گزارش در این مراسم که تنی چند از مدیران سازمان بهزیستی استان تهران نیز حضور داشتند، دکتر فروهر تشویقی، موسس جمعیت خیریه تولد دوباره به بیان فعالیت های این جمعیت پرداخت و ضمن تشکر از همکاری و حمایت های شهردار تهران ، وی را به عنوان عضو افتخاری این جمعیت اعلام کرد.

همچنین لوح یادبودی نیز از طرف دکتر قالیباف به پاس خدمات ارزشمند این جمعیت به موسس جمعیت خیریه تولد دوباره اهدا شد.

کد خبر 76140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز