گروه اجتماعی: در میان ایثارگران اعم از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، بیشترین فراوانی دریافت تقاضا از طریق مراکز هاتف کشور «1616» مربوط به جانبازان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌المللی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از یک صد هزار بار تماس تلفنی جانبازان از 330  مرکز هاتف مستقر در 30 استان کشور دریافت شده که این رقم در مورد خانواده شهدا نزدیک به 40 هزار نفر و آزادگان کمتر از 10 هزار نفر است.

براساس این گزارش فراوانی پرشمار جانبازان در تماس تلفنی با مراکز هاتف کشور «1616» نشانگر آن است که مراکز هاتف به اهداف اولیه خود نزدیک شده و جانبازان به جای مراجعه حضوری- که اغلب برای آنان زحمت و گرفتاری در پی دارد- ترجیح داده‌اند، خواست‌ها و نیازهای خود را از طریق مراکز هاتف «1616» پیگیری کنند.

به عبارتی ضرورتی برای مراجعه حضوری به ساختار سازمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران ندیده‌اند.

نکته دیگری که از نتایج آماری تماس‌های تلفنی ایثارگران 330 مرکز هاتف در کشور به دست می‌آید این است که جانبازان بیش از سایرین نیازمند دریافت خدمات و البته مستحق دریافت امکانات و تسهیلات پیش‌بینی شده بنیاد شهید هستند، چرا که زخم و آثار جنگ و ایثارگری را همیشه با خود دارند و این وضعیت در بسیاری از موارد آنها را از پرداختن به کارهای روزمره و عادی باز می‌دارد.

شایان ذکر است، هم اکنون 330 مرکز جذب نیازهای ایثارگران در 330 شهر کشور فعال است که به زودی با افزایش 20 مرکز شمار این مرکز به 350 می‌رسد.

جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا می‌توانند در تماس تلفنی با «1616» نیازها، خواست‌ها و انتقادات خود از بنیاد شهید را مطرح تا از طریق ساختار سازمانی بنیاد شهید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

کد خبر 7658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز