گروه اجتماعی: معاون مسکن و عمران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا پایان سال جاری، 50 هزار نفر از ایثارگران واجد شرایط وام خرید و یا ساخت مسکن دریافت می‌‏کنند.

سید مهدی امینی، معاون مسکن و عمران بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایلنا گفت: ایثارگران مستقر در شهرهای بالا و پایین یک میلیون نفر جمعیت به ترتیب 12 و 10 میلیون تومان وام کمک خرید و یا ساخت مسکن دریافت می‌‏کنند.

وی تصریح کرد: وام مذکور به 20 هزار نفر جانباز، 8 هزار نفر همسر، فرزند و والدین شهدا، 3 هزار نفر آزاده و فرزندان کبیر شهدا که واجد شرایط بوده و تاکنون وام دریافت نکرده باشند، اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با ارائه تسهیلات برای ساخت60 هزار واحد مسکونی به ایثارگران در سطح شهرها و روستاها در قالب بودجه 86 موافقت کرد.

در این راستا بانک مرکزی موظف شد تا به جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده شهدا تسهیلات بانکی ارائه دهد.

به ازای احداث هر واحد مسکونی برای این افراد در شهرها و شهرک‌های با جمعیت زیر 150 هزار نفر و روستاها 10 میلیون تومان، شهرهای با جمعیت 150 تا 500 هزار نفر 12 میلیون تومان ، شهرهای 500 هزار تا یک میلیون نفر 14 میلیون تومان و همچنین به ایثارگران شهرهای بالای یک میلیون نفر نیز 16 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت ‌شود.

کد خبر 16499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز