گروه اجتماعی: ‌رئیس بنیاد شهید و امور ایثار‌گران گفت: مشکلی که شورای نگهبان در مورد لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثار‌گران به آن اشاره کرده بود، حل شد.

حسین دهقان افزود: نامه دولت به مجلس مبنی بر عدم استرداد لایحه جامع خدمات رسانی به ایثار‌گران به مجلس ارائه شد.

دهقان با بیان این که بنیاد شهید تحت هیچ عنوانی خواستار برگشت لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نبود درخصوص اشکالاتی که جانبازان به لایحه وارد می‌کنند، گفت: جز قانون الهی هیچ قانون کاملی وجود ندارد که در طول زمان نیاز به اصلاح نداشته باشد.

وی افزود: فرصت، زمان طولانی و نظرات کارشناسی مختلفی صرف تدوین این لایحه و در مسیر تصویب با دیدگاه‌های متفاوتی رو‌برو شده است که بعضاً موافق خواسته‌های ایثار‌گران نبوده و ما به دنبال ایجاد بیشترین فضای قانونی برای تأمین نیازهای ایثار‌گران هستیم.

دهقان اظهار داشت: این لایحه قانون حتمی نمی‌شود و به صورت 4 سال آزمایشی اجرا خواهد شد. در این مدت، اشکالات مشخص و اصلاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: سعی شده است که لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثار‌گران همانطور که از نامش مشخص است به طور جامع مسائل مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران را در بر گرفته باشد.

دهقان همچنین در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت مسکن گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت مسکن و شهرسازی متعهد شد 31 هزار واحد مسکونی و یا زمین برای ایثار‌گران فاقد مسکن فراهم کند که سهم هر استان مشخص شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: مشکل مسکن افراد واجد شرایط اولویت تا پایان سال و مابقی تا دو سال آینده مرتفع شود.

کد خبر 8039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز