خوشنویسی‌های سرداب امامزاده صالح (ع) با نذر فرهنگی و هنری جمعی از اساتید خوشنویسی واحد هنرهای تجسمی سرای محله حکمت طلاکوبی و تزیین شد.

محله 7

همشهری آنلاین - حسن حسن‌زاده: این روزها اگر برای زیارت و تماشای صحن و سرای آستان مقدس امامزاده صالح(ع) عازم تجریش شوید، کتبیه‌ها و تزیینات آیت مندرج بر سنگ مزار مطهر امامزاده صالح، حسابی توجه‌تان را جلب خواهد. داستان این کتبیه‌های زیبا که حالا مثل طلا می‌درخشند، از اربعین سال گذشته کلید خورد. وقتی استاد بابک حجازی از آستان امامزاده صالح (ع) بازدید کرد، متوجه آثار مخدوش خطی و قرآنی امامزاده شد. او به نیت نذر هنری و فرهنگی، جمعی از اساتید خوشنویسی واحد هنرهای تجسمی سرای محله حکمت را برای بهسازی و تزیین کتیبه‌ها با خود همراه و هزیه تامین مصالح طلاکوبی را هم داوطلبانه پرداخت کرد.

فاز اول پروژه طلا کوبی خوشنویسی‌های سرداب امامزاده صالح (ع) از شش ماه قبل آغاز شده بود و اکنون تزیینات آیات قرآن مندرج بر سنگ مزار مطهر به سرانجام رسیده است. در فاز دوم این نذر فرهنگی و هنری، قسمت عمده آیات قرآن و ادعیه گچ بری شده بر کتیبه‌های ورودی سرداب مطهر و دو کتیبه واقع در حسینه مجاور، طلاکوبی و تزیین شده و فاز سوم هم در حال اجراست.

کتیبه‌ها و خوشنویسی‌های سرداب امامزاده صالح (ع) طلاکوبی شد

کتیبه‌ها و خوشنویسی‌های سرداب امامزاده صالح (ع) طلاکوبی شد

کد خبر 768618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha