به تازگی چند برند مطرح در بازار گوشی های هوشمند، از گوشی هایی با ۲۴ گیگابایت رونمایی کرده‌اند.

گوشی هوشمند رم بالا

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که هنوز رم بسیاری از لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی در حد ۴ تا ۱۶ گیگابایت است، گوشی های جدید در حال تجهیز خود به رم های بالاتر هستند. اما واقعا رم های قدرتمند ۲۴ گیگابایتی چه کاربردی دارند؟

هوش مصنوعی تشنه رم قدرتمند است

مهم ترین علت تجهیز این گوشی ها به رم های بالا، استفاده از نرم افزارهای هوش مصنوعی در گوشی هاست.

اگر به دنبال اجرای هر مدل از هوش مصنوعی روی گوشی هوشمند هستید، اولین چیزی که باید بدانید این است که برای اجرای هر مدلی، به مقدار زیادی رم نیاز دارید. اساساً، بعضی از اپلیکیشن ها مانند Stable Diffusion به VRAM  زیادی نیاز دارند. این مدل ها معمولاً روی RAM بارگذاری می‌شوند که بسیار سریع‌تر از استورج عمل می‌کنند.

رم به چند دلیل سریع‌تر است، اما این اتفاق ۲ دلیل عمده دارد؛ اول تأخیر کمتر که به علت نزدیک بودن به CPU است و دوم پهنای باند بیشتر. به دلیل این ویژگی‌ها، بارگذاری مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) روی RAM ضروری است، اما سؤال بعدی که معمولاً در ادامه مطرح می‌شود این است که دقیقاً چه مقدار RAM توسط این مدل‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

چند راهکار ساده برای سریع‌تر کردن عملکرد گوشی

گیم و مولتی تسک

علاوه بر هوش مصنوعی که نیاز به رم بالا دارد، وجود رم قدرتمند در اجرای گیم ها و همچنین مولتی تسک بسیار کارآمد است.

اکنون تعداد گیم هایی که اصطلاحا سنگین هستند و طراحی گرافیک پرحجمی دارند برای اجرا نیاز به رم های قدرتمندی دارند تا گیمر زمان کمتری برای اجرا صرف کند.

همچنین وقتی که چند برنامه یا اپلیکیشن در حال اجراست، گوشی های بال رم پایین معمولا هنگ می کنند. در اینجا رم به همان دلایلی که گفته شد می تواند مانع از این اتفاق شود.

اندرویدی‌های طوفانی با ۲۴ گیگابایت رم | با پرچم‌دارهای جدید آشنا شوید

رونمایی از گوشی های پرقدرت

چند روز پیش، شیائومی از یک گوشی با رم ۲۴ گیگابایت رونمایی کرد. این گوشی با نام Redmi K۶۰ Ultra علاوه بر قدرت بالای رم، یک ترابایت حافظه دارد و مجهز به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی است. نکته جالب این است که قیمت این گوشی زیر ۵۰۰ دلار به بازار عرضه می شود.

این گوشی رده‌بالاترین محصول شیائومی از زیربرند Redmi است که برخی قابلیت‌های آن تاکنون هرگز در هیچ گوشی ردمی مشاهده نشده‌اند. گوشی جدید همچنین تفاوت‌هایی اساسی با سایر اعضای خانواده Redmi K۶۰، یعنی مدل‌های K۶۰ و K۶۰ پرو و K۶۰E دارد.

بیشتر بخوانید:

گوشی وان‌ پلاس Ace ۲ پرو هم پس از شیائومی به‌طور رسمی در چین عرضه می‌شود. این دستگاه همانطور که از نام آن پیداست، جانشین Ace پرو سال ۲۰۲۲ و نسخه پرو Ace ۲ اوایل امسال خواهد شد. همانطور که انتظار می رود بازار هدف این گوشی جامعه نوجوانان و گیمرهاست.

کد خبر 781680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha