دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۴۰ کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کردند، گفت: سعی داریم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان از حالت موسمی و فصلی به‌صورت سالانه برگزار شود و تنها به چند روز در سال خلاصه نشود.

جشنواره کودکان و نوجوانان

به گزارش همشهری آنلاین، مجید زین‌العابدین، صبح امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور) در مراسم رونمایی از پوستر سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، اظهار کرد: مفتخریم جشنواره کودکان و نوجوانان بعد از ۴ سال به اصفهان بازگشت و امیدوارم شاهد اکران آثاری پربار و اثرگذار در این دوره باشیم.

او با تاکید بر اینکه در مهرماه شادی کودکان اصفهانی افزایش پیدا می‌کند، افزود: ماه مهر برای بچه‌های اصفهان نوید رویداد هنری سینمایی است. شهر اصفهان مایه افتخار ایرانیان است، اصفهان پتانسیل‌هایی دارد که باری دیگر هنر هنرمندان و سینماگران ایران را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ کشور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرده‌اند و خوشبختانه اصفهان مشارکت خوبی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان داشته است. همچنین بیش از ۸۳۵ نفر از کودکان و نوجوانان برای بخش داوری آثار و بیش از ۳۷۷ کودک و نوجوان نیز برای بخش خبرنگاری جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

۴۰ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان | پوستر رونمایی شد

او تصریح کرد: از میزبانی اصفهان خرسندیم. بار دیگر این شهر ثابت کرد چه اندازه برای هنر و به ویژه سینمای کودک و نوجوان اهمیت قائل است. سعی داریم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان در اصفهان از حالت موسمی و فصلی به‌صورت سالانه برگزار شود و تنها به چند روز در سال خلاصه نشود.

زین‌العابدین خاطرنشان کرد: پوستر جشنوارۀ سی و پنجم از بین طرح‌های مختلف و ضمن مشورت با کارشناسان گرافیک به سرانجام رسید. استفاده از رنگ فیروزه‌ای با معماری و عقبه فرهنگی ما عجین است و در این پوستر تلاش شده از این رنگ استفاده شود. در این پوستر، خیال انگیزی کودکان و نوجوانان، و نماهای معماری اصفهان دیده می‌شود.

جشنواره متعلق به کودکان ایران و جهان است

کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با مشارکت نهادهای ذیربط، رویدادهای برجسته‌ای را در این دوره جشنواره در مهرماه رقم بزنیم. جشنواره کودک و نوجوان بعد از۳۵ دوره به بلوغ رسیده و جامعه به شور و نشاط حاصل از برپایی آن نیازمند است.

او افزود: به‌دنبال این هستیم که جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان را در محله‌های اصفهان ببریم و فیلم‌های کودک و نوجوانان را در تمام مناطق به ویژه محله‌های کم برخوردار به نمایش دربیاوریم، چراکه این جشنواره متعلق به همه کودکان ایران و جهان است و امیدواریم رسانه‌ها بتوانند اخبار، پیامدها و ثمرات این رویداد را به سمع و نظر همه مخاطبان برسانند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رویدادهای مختلفی  در اصفهان برگزار می‌شود، اما بهترین و زیباترین اتفاق، جشنواره فیلم کودک و نوجوانان است، زیرا باعث ایجاد نشاط اجتماعی و تزریق امید به جامعه می‌شود.

در پایان این مراسم از پوستر سی و پنجمین دورۀ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با طراحی بهزاد خورشیدی رونمایی شد. گفتنی است، سی و پنجمین دورۀ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

۴۰ کشور جهان در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان | پوستر رونمایی شد

کد خبر 789244
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha