چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

ناصر قراگزلو: سرمربی 70ساله راه‌آهن در ادامه اتفاقات عجیب فوتبال ایران به شکل غیر منتظره‌ای روز دوشنبه از مربیگری تیم قدیمی تهرانی کنار گذاشته شد.

  یاوری در شرایطی در نیم‌فصل اول مربیگری راه‌آهن را پذیرفت که این تیم پس از 9 بازی تنها 7 امتیاز به دست آورده بود. در حالی که محمود یاوری در مدتی که مربیگری این تیم را برعهده داشت 31 امتیاز برای راه‌آهن کسب کرد و توانست این تیم را از جمع تیم‌های سقوط‌کننده نجات دهد.

یاوری درباره ارتباط برکناری‌اش از راه‌آهن با مسائل پیش آمده در انتخاب سرمربی تیم ملی می‌گوید: «من چیزی در این رابطه نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم. هفته گذشته سرمربی تیم ملی بودم اما حالا از تیم باشگاهی خود نیز کنار گذاشته‌ شدم.»

انصاری‌فرد در این رابطه می‌گوید: «من راضی به اعلام این حکم نبودم.»  محمدحسن انصاری فرد دلیل اصلی کنار گذاشتن یاوری را به نتایج اخیر این تیم ارتباط می‌دهد و می‌گوید: «راه‌آهن در هشت هفته اخیر از 24 امتیاز ممکن تنها 5 امتیاز کسب کرده و این موضوع دلیل اصلی کنار گذاشتن یاوری است.» عادل فردوسی‌پور، دوشنبه شب در برنامه 90 با وجود توضیح مدیرعامل راه‌آهن در رابطه با کنار گذاشتن یاوری قانع نشد و از انصاری‌فرد سئوال کرد چرا با وجود آنکه دو هفته دیگر لیگ به پایان می‌رسد، برای کنار گذاشتن یاوری صبر نکردید. 

انصاری‌فرد در پاسخ به این موضوع عنوان کرد که شرایط راه‌آهن در جام‌حذفی برای صعود هموار است و این تیم در جام‌حذفی رودرروی تیم‌هایی نظیر تراکتور و برق شیراز قرار خواهد گرفت. بنابراین با تعویض مربی سعی داریم که با قدرت در این جام شرکت کنیم.

یک مصاحبه جنجالی

با وجود توضیحات انصاری‌فرد مبنی بر برکناری یاوری مسائل دیگری نیز در کنارگذاشتن سرمربی راه‌آهن بی‌تاثیر نبوده است.  گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که یاوری هفته گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی نسبت به نوع انتخاب سرمربی تیم ملی به شکل مستقیم و غیرمستقیم  انتقاداتی کرده بود  که برخی این موضوع را در برکناری یاوری بی‌تاثیر نمی‌دانند.

محمود یاوری که خودش عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال بود در پاسخ به این موضوع که چطور او که به عنوان گزینه اصلی کمیته تیم‌های ملی برای مربیگری کاندیدا بوده یک دفعه جایش را به فرد دیگری داد عنوان کرد که اراده سازمان تربیت‌بدنی در انتخاب سرمربی جدید تیم ملی نقش اصلی را داشته و البته به این موضوع نیز اشاره کرد که رئیس سازمان حق چنین کاری را دارد و می‌تواند هر کس را بخواهد به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند.

مسئولان راه‌آهن شایعات اخیر در رابطه با نقش سازمان تربیت‌بدنی را در برکناری یاوری تکذیب می‌کنند و تنها دلیل کنار گذاشتن سرمربی تیمشان را نتایج اخیر وی در لیگ و ناکامی در هشت بازی اخیر عنوان می‌کنند. یاوری درخصوص دخالت‌های انصاری فرد و تاثیر آن در برکناری‌اش می‌گوید: «انصاری‌فرد کوچکترین توصیه فنی برای من نداشت.»

که البته این موضوع حکایت از آن دارد که یاوری به دلیل دیسیپلین خاص خود هیچگاه به انصاری‌فرد اجازه دخالت در امور فنی تیم نداده است. عادل فردوسی‌پور در پایان صحبت‌های خود در انتقادی از انصاری فرد نسبت به کنار گذاشتن چندین مربی در دوره مدیریتش در تیم‌های پرسپولیس و راه‌آهن به این موضوع می‌پردازد که انصاری‌فرد کلا در اخراج مربیان تبحر خاصی دارد چه بسا که قبلا مربیانی نظیر آری‌هان و پروین را در پرسپولیس و مربیانی نظیر مهابادی، میثاقیان و یاوری را از راه‌آهن کنار گذاشته است.

تارتار، جانشین یاوری

پس از برکناری یاوری از سرمربیگری تیم راه‌آهن شهرری این باشگاه رسما مهدی تارتار را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کرد و احمد تقوی نیز به عنوان دستیار تارتار منصوب شده است.

دکتر مومنی به عنوان مربی بدنساز و هاروت آبرامیان به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت خواهند کرد.

روابط عمومی باشگاه راه‌آهن اعلام کرد که علی دایی جدی‌ترین گزینه جانشینی یاوری بوده است اما صبح دیروز وی ضمن تشکر از حسن نیت این باشگاه تاکید کرد که فعلا قصد حضور در فوتبال را ندارد. همچنین قرار است یک مربی دیگر نیز به جمع کادر فنی راه‌آهن اضافه شود. مراسم معارفه کادر فنی عصر روز گذشته برگزار شد. گویا مدیر عامل راه‌آهن برای انتخاب مربیان جدید استراتژی خاصی را دنبال کرده و خط فکری او در واقع به‌گونه‌ای است که مربیانی را انتخاب کند که انعطاف بیشتری داشته باشند.

کد خبر 79060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز