پروژه بیواتانول کرمانشاه، اولین پروژه سهامی عام کشور است که امروز (8مهر) از طریق بازار بورس تامین مالی شد.

کرمانشاه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اعلام این خبر به همشهری گفت: «پروژه‌های اقتصادی برای به ثمر نشستن از نظر مالی تامین اعتبار شوند. کرمانشاه به‌عنوان نخستین استان در تامین مالی پروژه‌های اقتصادی از طریق بورس، پیشگام شده‌است.»
وحید محمدی افزود: «نخستین پروژه که از طریق بورس تامین مالی شد، پروژه بیواتانول کرمانشاه است. بعد از پذیرفته‌شدن پذیره‌نویسی در بازار بورس، واگذاری سهام (شنبه8مهر) و تامین اعتبار مالی این پروژه با مشارکت مردمی انجام شد.»

محمدی ادامه داد: « ارزش این پروژه 3500میلیارد تومان است. واگذاری سهام از ساعت 10صبح آغاز شد و تا ساعت 12:30حدود 60درصد سهام یعنی 2100میلیارد تومان پروژه فروخته شد. امیدواریم، یکشنبه هم 40درصد مابقی فروخته شود.»

به‌گفته او، پروژه‌های دیگری نیز ازجمله ذوب‌آهن کرمانشاه از این طریق تامین اعتیار مالی می‌شود.

محمدی افزود: «باتوجه به اینکه در شرایط فعلی تامین تسهیلات برای واحدهای تولیدی دشوار است، از این‌رو در دنیا برای رفع این مشکل تامین مالی از طریق بورس را اجرا می‌کنند.»

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی خاطرنشان کرد: «پروژه بیواتانول کرمانشاه با ظرفیت ۶۶ میلیون لیتر، 95درصد پیشرفت دارد و تاریخ بهره‌برداری از پروژه بیتواتانول کرمانشاه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ برآورد می‌شود.»

کارخانه «بیواتانول» نخستین واحد تولیدکننده سوخت سبز کشور و بزرگ‌ترین واحد تولید سوخت سبز در کشورهای منطقه است و بیواتانول آن از ذرت و ضایعات گندم تولید و به‌عنوان مکمل بنزین استفاده می‌شود. این پروژه در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال احداث است.

کد خبر 792449

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهامدار خرد IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
    0 0
    1399 شاخص 2,100,000واحد=ارزش های وب 18همت 1402شاخص 2,100,000واحد=های وب7همت سوداوری شرکت 500%رشد داشته ولی هنوز به قیمت چهار سال پیش نرسیده ولی شاخص کل رسیده شاخص دستکاری شده دولت رییسی همین شرکتهای بورسی برای شما نیروگاه میسازند راه میسازن اب از عمان میارن ولی کشتیدش #بورس_مرد_نابودشد