بازی با حریفان ساده این فرصت را به مهاجمان تیم ملی داده تا میانگین گلزنی خود را به بالای یک گل در هر بازی برسانند

گل دوم ایران به اردن توسط طارمی

این روزها تیم ملی در عقب و جلوی زمین بازیکنانی دارد که در آستانه رسیدن به رکوردهایی تاریخی هستند. به موازات حرکت گام‌ به گام احسان حاج‌صفی برای شکستن رکورد بازی‌های ملی، دو بازیکن دیگر هم در ترکیب تیم ملی مشغول بالا بردن رکورد گل‌هایشان هستند و احتمالا به زودی نزدیک‌ترین بازیکنان به رکورد علی دایی همین دو نفر خواهند بود. مهدی طارمی و سردار آزمون در دوره حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی بیشتر از هر دوره دیگری به آمار گل‌های خودشان اضافه کرده‌اند، حتی سردار که کمتر از مهدی در اردوها حاضر بوده است. مهدی طارمی در تمامی بازی‌هایی که قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بوده حضور داشته و طی این ۸بازی ۱۰گل به ثمر رسانده است.

سردار آزمون اما فقط در ۴بازی حضور داشته و البته او هم در این ۴بازی ۵گل زده تا میانگین گلزنی‌اش دقیقا شبیه مهدی طارمی باشد. از ابتدای امسال و همزمان با ورود قلعه‌نویی به نیمکت تیم‌ملی، فدراسیون فوتبال نتوانسته حریفان قدرتمندی برای بازی‌های تدارکاتی فراهم کند و بازی با حریفان ساده این فرصت را به مهاجمان تیم ملی داده تا میانگین گلزنی خود را به بالای یک گل در هر بازی برسانند. به این ترتیب تعداد گل‌های سردار آزمون به ۴۶گل رسیده و طارمی هم خودش را از ۳۱ به ۴۱گل رسانده است. این دو نفر حالا در جدول گلزنان ملی ایران، رتبه‌های سوم و چهارم را در اختیار دارند.

در این جدول علی دایی با رکورد ۱۰۹گل ملی‌اش که سال‌ها بهترین رکورد جهان هم محسوب می‌شد در صدر قرار دارد و فاصله زیادی بین او و تعثیب‌کننده‌ها است. رتبه دوم اما متعلق به کریم باقری است که ۵۰گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه کریم در خط هافبک و دفاع بازی می‌کرد، ثبت این تعداد گل ملی برای او درخشان و خیره‌کننده است. سردار و طارمی با ۴۶ و ۴۱گل در رتبه‌های سوم و چهارم هستند و احتمالا به زودی از کریم باقری عبور می‌کنند. رتبه پنجم متعلق به علی کریمی است که با ۳۹گل از بازی‌های ملی کنار رفت و در رتبه ششم هم جواد نکونام حضور دارد که او هم با بازی در خط میانی ۳۸گل زد و در یک‌قدمی رسیدن به پله پنجم از بازی‌های ملی کنار رفت. کریم انصاری‌فرد (۲۹)، غلامحسین مظلومی (۱۹)، فرشاد پیوس (۱۹) و رضا قوچان‌نژاد (۱۷) نفرات بعدی هستند.

کد خبر 797659

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حمید IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    1 0
    قرار نیست انسان همیشه درجا بزند و تغییری در نوع نگاه و اندیشه اش ایجاد نشود و لذا زمان و مکان میتواند تاثیرات شگرفی روی انسان بگذارد و اینک اگر نوع برداشت و تفکر آقای طارمی نیز نسبت به چند سال قبل تغییر کرده این را میتوان به حساب حضور پررنگش در عرصه ی ورزش جهانی گذاشت ک در جای خود بسیار معقول و پسندیده است